söndag 12 december 2010

Tredje advent

Då var tredje advent snart över, och jag gissar det är många barn som sitter hemma och pluggar det sista för luciaframträdanden i morgon, om dom inte redan tjuvstartat i helgen.



Vi har haft besök idag av Annas föräldrar, Jonna var också med, och min mor hämtades upp i Skogsbo. Vi begav oss till gamla järnverkets lokaler där det var stor julmarknad, jättemysig miljö! Vi fick se Avestas Lucia framträda. I morgon är det dags på jobbet för Fors skola att ha sitt lustiga julspel hos oss ...






- krylbo central, finns inte kvar i tidtabellen... men, som pepparkakshus på marknaden





Sen hade Anna gjort en jättesmarrig smörgåstårta som vi åt efterråt, mumsigt värre kan jag avslöja.....







Nu sitter jag och slappar i favoritfåtöljen och ser på handbollsmatch mellan Sverige o Norge !
Solong !!

14 kommentarer:

Kattlådan sa...

Vilka håller du på? ;)

Stattinskan sa...

Vad proffsig - och god - den ser ut ;-)
SVAR: Nä, jag var inte bakis - mitt diskbråk har gått upp så jag fick ta det som låg på vardagsrumsbordet :-/
Gomorron :-)

Gunilla sa...

Katten, ja jag håller på Sverige nuförtiden, när jag var liten och bodde hemma var jag nog mer färgad av mitt ursprung då pappa var sportfantast också :) Så, jag var glad och impad över svenskornas insats igår !

Gunilla sa...

Stattinskan, ja den var god verkligen. Ajaj...ja då kan jag förstå om du käkade chips till frukost !! Krya på ryggen då!!

Anonym sa...

Jättefin smörgåstårta ju, ser ut som köpt.
Ooh fint i fönstret är det med..
Carola

Gunilla sa...

Carola, snitsigt duktig slängde hon ihop denna på kortare tid än jag brer en macka :)... mums

cathrin- sa...

Ja, något speciellt är det med Lucia, särskilt när det är barn inblandade. Stämningsfullt. Hade du dina prasselbyxor på (som jag inte riktigt vet vad det är?) när du tittade på TV?

Gunilla sa...

Cathrin, hehe, ja vi har så söta lucior med stjärngossar, som stjäl hela showen varje år med sin staffanshow.

Prasselbyxor, jag det hade jag, du skulle säkert kalla dom...vindbyxor ? hör som oftast ihop med en vindjacka ..är du med nu ? :)

Anonym sa...

Jo, jag fattar - men ska de inte skydda mot - vind??
/cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, jag har dragig lägenhet
:()

charlotte sa...

åh vad den ser god ut... o var antar jag. somnade du innan matchen var slut?

Anonym sa...

Vilken underbar smörgåstårta...............

Gunilla sa...

Kloppan, ånej inte somnade jag till den matchen inte :) ..

Gunilla sa...

Tofflan, ja det är tur man har en Anna som är händig i köket !!