lördag 2 april 2011

Anna o Gunilla´s Golv AB

I dag kavlade vi upp ärmarna i Snarpsätra, gården där Anna har hyrt ett hus m stall. Det gick smidigt, jag har varit med en gång förrut för många år sedan, och Anna är född med en såg i handen så vi är inte förvånade :) Bildbevis på våran lördagseftermidda, och så långt vi kom. I morron bitti så kör vi färdig det rummet. Sen drog vi direkt till en pizzeria och moffade i oss varsin pizza. Nu sitter jag och surfar lite, Anna packar o packar. Ska ta disken strax, sen blir det nog en film i soffan eller annat soft vi avslutar lördagen med !

Trevlig helg alla bloggisar !


8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra dag med ett bra slut. Önskar dig en riktigt trevlig helg./cathrin

Anonym sa...

Duktiga! Att lägga golv är kul, faktiskt, tycker jag. Det blir sånt fint och tydligt resultat!

Ha en go helg, tjejer! :D

Gunilla sa...

Cathrin, ja det är kul när man ser att det blir förändring :)

Gunilla sa...

Tofflan, precis, det som är lite klurigt här är att väggarna är så ojämna (gammalt trähus), men det får väl bli en bred list :)

Stattinskan sa...

Nytt golv kan verkligen förändra ett rum totalt :-)

Gunilla sa...

Stattinskan, japp speciellt här, det fanns inget golv innan :)

Maria sa...

Svor ni mycket? Det gjorde jag när jag la golv senast...

Gunilla sa...

Maria, näe, kanske en "faan" när vi såga/mätte från fel ände, men det skedde bara en gång :)..vi blev nog snarare förvånade att det gick så bra det gick, då väggarna liksom "vobbla"...gammalt hus.. :)