torsdag 19 februari 2009

Äntligen ett riktigt kedjebrev !!



... kommer ihåg när man var yngre, och fick kedjebrev på posten, det fanns väl olika varianter, jag kommer ialla fall ihåg att nått skulle man skicka en trisslott till den översta på listan och sen posta en massa brev till polare men önskan om att dom gjorde samma sak... jobbigt, kostsamt och puckat :-)

Som ung såg jag framför mig hur trisslotter skulle välla in..not..



Numera kommer det ibland kedjebrev på mailen...minns ett där man skulle skicka ex antal mail vidare och nått till nån microsoftadress så skulle man få ta del av nån bonus... *garvar högt* när jag tänker på att man fick ett antal sådana, och folk skrev "man törs ju inte låta bli..." humpff..



Idag fick jag detta av en kollega, med viss ironi, då jag har norskt ursprung... men, jag mailade tillbaka och sa, att det där är ju det smartaste kedjebrevet jag sett !!! Det stämmer i alla fall ...



Norge-Sverige 1-0

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om kedjebrev tycker jag inte. Brukar alltid ta bort texten om att man måste skicka vidare till X antal personer om det är ngt kul som jag vill sända runt. Om mottagarna gillar vad de läser så lär de skcika vidare mailet ändå - annars får det väl ligga där i papperskorgen, där det hör hemma!

Ditt norska kedjebrev var iaf både göy och sant! :-)

Gunilla sa...

Katten, ja detta brevet hade en poäng iaf :-)