onsdag 18 februari 2009

Cinderella "kryssningen"



....ville hitta på nått lite trevligt till sportlovet nästa vecka. Numera har man stora "barn" som oftast inte vill åka med mamma på nån aktivitet då, men jag och en vännina kom på att vi kan kombinera att göra en resa och ta det lite lugnt och äta gott, till ett rimligt pris, och att våra döttrar fick ta med sig varsin kompis och dra på kryssning. Det är ju åldersgränser där, men några ställen släpper dom väl in 17 åringarna på också.

Jag kollade dock noga upp så det inte var någon inspelning av "kryssningen" (uselt program, förövrigt..) men det var tydligen färdigfilmat denna veckan :-)

Vissa dissar kryssningar totalt, men jag tycker det är ett enkelt sätt att komma iväg och äta lite gott, se lite andra ansikten än vad man ser på konsum hemma. Vi som bor på wischan får först traggla ett par timmar med buss, vänta vänta på terminalen, men är man ett gäng så brukar man roa sig och ha rätt trevligt då också. Såå, nästa vecka vill vi INTE ha några stormar på ålandshav, tack :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kul att åka båt! Hoppas att ni får det trevligt.

Gunilla sa...

Katten, ja vi hoppas på det, skönt att komma iväg lite från vardagen och sätta sig till dukat bord :-)

Anonym sa...

hej vill fråga vilken dag ska ni åka? för dom har fyllt på med massa dagar nu då dom ska filma det programmet jag har fått ändra min resa pga det faktiskt gå in på hemsidan och kolla jag har ändrat 2 gånger nu dom fyller på med tider hela tiden men nu på söndag ska dom inte vara där iallafall...

Gunilla sa...

Anonym: OJ då...fattas bara, det skall jag kolla, vi åker dan efter !! Det är dåligt om dom håller på såå, det är många som verkligen inte vill vara med på spektakel...

Hoppas du får en trevlig resa !

Anonym sa...

Lova att du håller dig borta från den där sliskputten i baren!

Gunilla sa...

Katten: jajemänn, det var ett riktigt slem om jag minns rätt från det lilla jag sett :-) ..

Men tur iaf att man slapp att dom höll på att filma, vart lite skraj när jag såg kommentaren ovan, men vi klarade oss, dom börjar dan efter :-)

Anonym sa...

Mm jättedåligt att dom håller på så för man vill verkligen inte va med...vad bra att ni med slapp det men jag rekommenderar gå in ibland och kolla för dom kan sätta in så gjorde dom för mig..men jag hoppas verkligen vi får en bra resa i allafall för jag gillar Cinderella

Anonym sa...

Nillan säger till anonym: Ja, nu är det för sent att ändra sig, men det är väl som det är om dom ändrar igen, men jag tycker dom kunde maila kunder som bokat när dom ändrar datum, endel vill verkligen inte åka när det är tv-bevakat...