torsdag 26 februari 2009

Bröllopet ....


.... då var det äntligen slut på alla spekulationer då...köpte en kvällstidning igår och som bilaga följde en 32 !! sidig .. tidning med om hela spektaklet.


Jag tycker väl sisådär om Monarki, med det är något speciellt ändå med det hela. Jag minns när Kalle (ja kungen alltså) besökte vårat företag för några år sedan, vilket oerhört arbete det lades ner för det besöket. "Höjden" av allt var när jag morronen innan besöket kom till jobbet och får se två killar med en skylift, ihärdigt skurandes flaggstängerna :-D


Ett uppslag i ovannämnda tidning tog upp faktot att Daniel är "en man av folket" och inte som Viktoria, "en kvinna av börd" .... vad man nu skall säga om skillnaden på det...det får nån förklara för mig :-) I vilket fall så var det inte alls lika mycket diskussioner när Kungen hittade en kvinna av folket i Tyskland... men det är väl lättare att göra en rolig grej av en gymägare med ständigt en keps på huvudet (ja, dom första åren..) än en OS värdinna kanske.


Tycker Silvia är helt OK, men hon borde ha lärt sig att prata renare svenska efter över 30 år...


I norge gick det t.o.m bra att gifta sig med en som hade barn sen tidigare, och det verkar funka att vara plastpappa när man är kung också :-)


Nu är det bara att invänta en kronprins som vill gifta sig med en prinskorv :-), undrar vilken som blir först med det :-D





Det skall i alla fall bli roligt att gå på bröllop i början av nästa år, väntar på inbjudan !!




4 kommentarer:

Anonym sa...

heeej tack för din kommentar på min blogg...
jag har också funderat på varför deras bröllop ska dröja

Gunilla sa...

Terese, det var så lite så, du har en trevlig blogg !

Anonym sa...

Det blir kanske Carl Philip som gifter sig med en "korv" för ryktet säger att han inte är så förtjust i "bröd" - men det är som sagt bara ett rykte...

Gunilla sa...

Katten, jasså, ja nån skall vara först :-) ... är ju lite skoj att verkligenhet anländer till
dom kungliga åsså !!