fredag 27 februari 2009

Ha DU laddat upp för Vasaloppet på söndag ?

På söndag är det dags igen för Vasaloppet... när jag var yngre var jag fast besluten om att jag skulle åka Vasaloppet en gång åtminstone, dalkulla som man är, men jag har nog ändrad den inställningen nu. Blev det inte av när man var någotsånär grundtränad, så lär det nog aldrig bli av....
Men, jag är trogen framför TV-n i alla fall, brukar tänka att jag bara skall se start och mål, men det brukar bli så att jag sitter och glor mig igenom loppet i alla fall. Hörde nått snack om att den första trånga passagen efter vägövergången vid starten nu var breddad med 10 meter, det var väl på tiden, jag skulle nog få ett spel om man fick stå och köa en timme för att ta sig uppför första backen när man vet att nio mil väntar ....
Visst är det bra gjort att köra dom nio milen, men jag tycker det är ändå mer imponerande när man ser lopp från dom allra första Vasaloppen, när skidorna var som stora plankor och spår var i stort sett obefintliga, snön skvätte runt vaderna på åkarna när dom "sprang" fram i "spåret".
Något bättre var väl förutsättningarna när Mora-Nisse var på hugget.....
Med tanke på alla blåbär som åker loppet, så passar soppan såklart bra in :-)
Förresten, vet du vad Sveriges sämsta skidåkare heter ?
Jo, Inge Glid, såklart !!
Trevlig Helg !





2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig helg! Har inte riktigt grepp om tekniken - är ett riktigt blåbär på längdskidåkning skulle man kunna säga.

Gunilla sa...

Katten, näe tyvärr blir det inte man åker så ofta, skall jag stå på skidor nuförtiden skall jag dras upp och glida ner :-) ... men turåkning på fjället när solen värmer kinderna, det är inte så tokigt ändå ...