onsdag 11 februari 2009

Datorsupport ... hav tåååålamod !!!



Då hände det som helst inte skall hända, min ett år gamla bärbara kompis har gått i strejk ... och som det datasnillet man är (not) .. sitter man där med skägget i brevlådan... som tur är så har jag garantin kvar, men då börjar turerna. Kontaktar netonnet som jag köpte den hos, och där får man till svar att man får vända sig direkt till tillverkaren. Ringer dit och hamnar i kö, och kommer till slut fram efter några knappval...


Jag förklarar hur datorn "beter" sig och får till svar att den skall skickas in till dom för att fixa detta. OK, bra tänker jag, då blir det fixat... telefonsupporten skall nu göra en serviceanmälan, och frågar "betalar netonnet för frakten ner till oss " öhh..tänker jag, det talades det inte om när jag hade kontakt med dom..OK, supporten föreslår jag skall kontakta dom igen, för jag borde få den betald tror dom. OK, kontaktar dom igen, och dom lovar att skicka en fraktsedel...ringer tillbaks till supporten igen, och fullföljer serviceanmälan...Nu, är det bara att vänta på att fraktsedeln kommer på posten, skicka iväg paketet och vänta, vänta...
Enligt netonnet är det dom som har kontakt med supporten from. nu, och informerar att dom hör av sig om 2 veckor om vilken status det är på "ärendet" ... puh...tur man har jobbdatorn, när man lever med endast en dator hemma !!! Mina tonårsdöttrar såg ut som jag meddelat att någon nära anhörig avlidit när jag talade om att det blir datorlöst i några veckor framöver.. :-)

Inga kommentarer: