måndag 9 februari 2009

Jag anar ugglor i mossen...


.... jag är en förespråkare för upplägget att vi (tvtittare) skall få vara med och rösta när det är tv-sända tävlingar, men i lördags blev det väl ändå rena snurren ... SVT har nu fått till det så att vi istället för 2 röstningar som det var i fjol, så skulle man i år rösta 3 gånger !! Nu la jag inte på minnet hur mycket det kostade att ringa, men det brukar INTE vara gratis ... Nu skall vi först betala TV-licens för att SE tv, sen skall vi betala helst också med 3 samtal per uttagning, om man vill vara med och påverka resultatet.
Jag blev lite snålsur, och jag struntade helt i att rösta. Jag får då skylla mig själv, och kan inget säga om att Caroline af Ugglas blev framröstad som en av dom fyra bästa...
Snälla, snälla, snälla ... förklara för mig hur sen ockå "internationella juryn" (vad det nu är...) också röstade på henne ??? Jag måste vara helt off...

Inga kommentarer: