måndag 23 mars 2009

Extra knäck ...

Extra ......................................................................................






... en av mina döttrar skall åka med klassen på avslutningsresa när dom går ut gymnasiet nästa år. Dom har varit riktigt ambitiösa och kommit igång med att sälja div. saker. Av någon outgrundlig andledning har man som förälder lätt för att blandas in i dessa "affärer" ...


Jag jobbar visserligen på en försäljningsavdelning..men, jag har fått ta med mig polkagrisar, strumpor, laxpaket mm. man undrar vad det blir härnäst.



Dom hade resonerat så att dom skall försöka köra med förbrukningvaror...vet inte om polkagrisar faller under det men... annars är det nog smart tänkt.



I vår fikahörna är det "försäljning" lite då och då. Det är allt ifrån kakor, kolor, utlästa böcker, filmer, nån som rensat garderoben och säljer kläder, alltså både föreningar och privatpersoner, lite praktiskt faktiskt!




En sak jag hörde av en kollega, var att en förening sålde TANDBORSTAR :-) ... det är nog inte det första jag skulle komma att tänka på att sälja. Det är visserligen en förbrukningsvara, men det känns ändå lite konstig att sälja tandborstar...alla vill ju ha olika modeller osv.



Får det lov att vara en racermodell .... med tungskrapa på köpet ?? :-)






Men det är klart, hade kanske varit en idé att sälja i paket med polkisarna :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en jätte bra idé att sälja tandborstar tillsammans med godis :) förra året la jag ner en tandborste och tandkräm i min sons jätte stora påskägg :D

Det gick bra hos tandläkaren och de va rätt dyrt ja :/

Ha en fortsatt trevlig kväll

Kram

Anonym sa...

Ha ha foto på "min" tandborste.

Vi brukade lägga "nyttiga" saker i påskäggen - men de var av någon outgrundlig anledning inte så populära...

Gunilla sa...

som ingen annans: Skönt att ha det där besöket gjort, jag lär väl få en kallelse när som helst jag också. Då kanske du hade varit en potentiell kund nu då, om jag varit tandborstförsäljare, för det brukar vara precis när man varit hos tandis som man tänker.."nu jäklar ska jag bli noggrannare..." :-)

Gunilla sa...

Katten: Ja BARA nyttiga saker kanske blir en besvikelse, men man kan ju kombinera :-)

Men måste erkänna att i våra påskägg lades nog mest godis .... :-)

Anonym sa...

Är det påsk nu igen? Hatar smällarna som skrämmer stackars fåglar och andra vilda djur.

Gunilla sa...

Goran, tja, det är väl om två veckor det är påsk. Men det brukar smälla mer här i trakten runt Valborg. Håller fullt med dig, totalt onödigt påfund !!