tisdag 24 mars 2009

Lider på Lidl


Läste på Gorans blogg http://blogg.passagen.se/goranvandenbuske/ om lite vett o etikett när man shoppar. Vi som kunder skall lägga varorna en o en och vända EAN-koden mot oss osv.

Jag brukar väl oftast tänka på hur jag lägger upp varorna, men kanske inte är "toknoga" heller.

Det är inte så ofta jag shoppar på LIDL, jag gillar inte den affären, speciellt inte deras kassasystem. Varför kan dom inte ha "normala" kassor ? så varorna får ligga kvar och man i lugn o ro kan ställa sig och packa? Det är väl inte så ofta som man inte hinner få undan så kassören måste vänta för att "släppa på" varorna när det finns två uppsamlingsplatser ? I så fall kan man väl fixa 3 istället? Det känns lite grann "ursäkta att jag är här" när man får stå och ösa ner varorna i vagnen igen för att ställa sig bakom vid en bänk och ytterligare en gång packa varor ... det känns som ett steg bakåt i tiden, jämfört när man får scanna och packa inne i butiken på många ställen nuförtiden.

Om jag bodde på nått lite större ställe som hade servicen att man kan shoppa på nätet så tror jag att jag skulle utnyttja det, för jag gillar egentligen in alls att gå i affärer...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan numera även köpa sin bil på Lidl.

Mitt råd är att lägga den underst när du packar i kassarna.

Gunilla sa...

Gyrot, det var en nyhet !! Hmm..borde dom inte kunna ordna med drive throughshopping kanske? man hissar bara ner rutan och åker runt och plockar och slänger in i baksätet, så kör man bara igenom kassan, så dras summan via vägverket/skatten (reg skylten) ungefär som trängselskatten :-D ... framtiden är HÄR !!

Anonym sa...

Näthandel! Vicken bra idé!..Då får jag användning för min nätkasse som bara ligger där och skräpar.

Anonym sa...

Jag handlar oftast på ICA där jag både självscannar och betalar utan personal. Jättesmidigt för det är aldrig någon kö. Säger jag som om jag bor i en storstad...

Gunilla sa...

Goran, va bra, då slipper du betala för kassar också :-)

Gunilla sa...

Ylva, samma som här, bara man väljer rätt tid att handla så är det rätt OK. Tycker bara det är trååkigt att handla..

Anonym sa...

Lidl har jag några stycken häromkring vad det lider. Men jag har bara varit där två gånger under alla år.
Det finns bättre och framförallt roligare affärer!

Anonym sa...

Nätkassar är ganska dåliga att ha till soppåsar.

Håller med Car Bil om Lidl - urtrist sortiment!

Gunilla sa...

Car, jag håller med dig, men finns bara några få saker som jag gillar där och som jag brukar bunkra upp en gång i kvartalet :-)

Gunilla sa...

Katten, du har en poäng där med påsen :-) ..btw..längesedan man såg nån nätkasse överhuvudtaget !