måndag 16 mars 2009

I slutspels- och kvaltider...

Är man dalkulla så är man Leksing !!
Så länge jag kan minns har man omgett sig av Leksingar, eller rättare sagt fram till jag flyttade lite närmare angränsande län och andra "hockeyzoner"...
På mitt arbete fanns under några år en kille som var (eller är) hängiven brynäsare, och han gav sig sjutton på att alla var tvugna att "hålla" på nått lag (nej, detta var inte i småskolan.. :-) )
Sen skulle det diskuteras hockey, hockey, hockey ... han hade alltid full koll på hur lagen låg till, och hur senaste matcherna hade slutat... Han införde också att dom som höll på seriesegrarna skulle bjuda på tårta efter säsongens slut. Han var en riktig färgklick, men det är lite mer laaagom nu, och det är bara i slutspels och kvalspelstider man hör snacket runt fikabordet.
Leksand gör ju ytterligare ett försök att ta sig upp i elitserien, men det går tyvärr trögt i början, två försluster...

I nästa match möter dom AIK, som det inte heller gått lysande för, så vi hållar tummarna nu att LIF spelar skjortan av dom på Hovet på onsdag ! ( eller vad säger du Katten ?? :-)
Jag såg en match förra säsongen, ser inte ut att bli någon i år, men det finns kanske nån chans kvar, men i så fall skall det ses på hemmaplan !!!




2 kommentarer:

Ylva sa...

Var bor du någonstans? Jag är från Hedemora och har alltid sagt att jag hejar på Leksand fast jag inte alls bryr mig om hockey. Det fanns alltid någon som sa att man måste "ha" ett lag.

Gunilla sa...

Jag bor i Rumpmaseland :-)

Fd grannar alltså !!