tisdag 31 mars 2009

Intressant läsning av en lägenhetsinnehavare !!

.
Läser i Metro att någon roat sig med att göra en undersökning mellan par som är villaägare kontra hyresrättsinnehavare om vilka som skiljer sig mest. Det är kanske lite oväntat villaägarna ... men om man tänker efter så stämmer resonemanget som personen som gjort undersökning hänvisar till. En villa kräver ju så mycket mer, i pengar och i arbete, även om det förstås medför många positiva saker också förstås.
Själv bor jag i en bostadsrätt, rusta får vi göra själva, men ingen gräsklippningm skottning och husmålning mm. som tar tid.
Dessa två sötnosar bor väl helst i villa :-D
.


10 kommentarer:

S@ra sa...

En annan teori är att villaägare "kommit längre" i sin relation (varit tillsammans längre) och tröttnar på varann. Visst är det fler "måsten" i villa. Lägenhetsinnehavare kan ägna sig åt roligheter betydligt större del av sin fritid.

Witch sa...

Hej hej!!

Kul att du kikade in hos mig!
Länken till programmet hade försvunnit ur mitt inlägg!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article4544005.ab?teaser=true

Ha en fin dag!

Gunilla sa...

Sara, det är säker en anledning, men jag antar dom tagit med "år" i beräkningen.

Allt har sina för och nackdelar :-)

Gunilla sa...

Witch, tack försökte kolla länken, men jag är ju inte medlem :( .. men kan ju bli.
Blir nog inga magrutor för mig (har bara en enda stor just nu) .. men man kan ju träna lite på hullet ..hur går det för er? är ni på ruta 3 ? :-)

Ylva sa...

Jaså, bostadsrätt utan snö och klipp låter ju bra. Annars kan man ju göra som vi som har två lägenheter och en stuga. Ännu inte gifta så vi skiljer oss inte.

Gunilla sa...

Ylva, min första tanke är, när träffas ni ? :-) ...händer det att ni är i samma bostad samtidigt ?

Skämt åsido, kan vara både praktiskt och opraktiskt kan jag tänka mig :-)

Jag har heller aldrig varit gift, så då hamnar man kanske inte i statistiken !!

Kattlådan sa...

Eftersom vi hade ett landsställe att sköta så bodde vi i en lägenhet, men vi kommer att skilja oss iallafall. 24 tappra år tycker jag ändå är värda lite cred. :)

Witch sa...

Förutom ett magprogram som du hittar på aftonbladets plus sida så ska man konditionsträning minst tre gånger i veckan ca 45-60 min för att fettförbränningen ska komma igång i kroppen, och det räcker gott och väl med power walks eller något annat som man föredrar. Sedan krävs en näringsrik kost i lagom stora portioner fördelat på 5 mål om dagen.
lite kort om vad som stod.....*ler*
Och hittils tycks det funka!

Gunilla sa...

Katten, det är inte dåligt, och det är ju inte skoj när det tar slut och man har levt större delen av sitt vuxna liv ihop. Men, det hindrar ändå inte att något gott väntar bakom nästa hörn vet du :-)
(eller nästa gymbesök ;-)

Gunilla sa...

Witch, ja, det låter sunt tycker jag. Har i alla fall med vårens hjälp kommit igång och promenerat igen, man mår så mycket bättre om man får en långpromenad några gånger i veckan.

I går när vi var ute och gick sa mitt sällskap A att det luktade sommarregn, hmm, kunde inte riktigt känna det, bara regn :-)
Men vi är på rätt väg..
Ps. tack för tipsen !