onsdag 1 april 2009

April, april din dumma sill

Jag har inte blivit lurad idag, vad jag vet, jag har hållit ögon o öron öppna för jag tycker det är lite roligt, speciellt när tv o tidningar har bra skämt. Har iaf sett ett reportage från SVT om nån reporter som skulle vara med i SD´s ungdomsparti, lästes också upp på radion i morse. Gissar det var ett aprilskämt, annars tror jag inte dom visar klippet på hemsidan :-)
I lokalblaskan fanns ett reportage att 100 vargar skulle flyttas från Norge till Dalarna/Värmland, det var för uppenbart..
Själv började jag dan med att lyckas med ett skämt :-) ...jag smsáde hem när jag satt i bilen på väg till jobbet, att en älgflock blockerade vägen, och att jag kanske var tvungen att ta en rejäl omväg. Till svar fick jag "men om ni tutar då, försvinner dom inte då? "
April, april ...1-0 till mig !!
O _ O _ O _ O _ O _ O _ O _ O
Älgen här nedan tror nog det snarare är 1 Juli och badsäsong........eller också kanske han bara vill bli "ren"





O _ O _ O _ O _ O _ O _ O _ O _ O
Ibland blir jag lite "förlamad" i tummen, om det blivit för mycket framför datorn och mycket sms´sande, undrar hur den här älgen känner sig efter ett antal dubbelklickningar :-)


En älg med musarm :-)






10 kommentarer:

Witch sa...

*ler*
Har klarat mig oxå från april skämt men lite synd att jag missat oxå alla, får se när jag kommer från jobbet om det står något i tidningen eller är på tv!

S@ra sa...

I DN stod det om att SL planerar att från i maj i år inför VIP-vagnar med garanterad sittplats och ingen trängsel. Tillträde ges för dem som köper VIP-månadskortet som är 300:- dyrare än vanliga. Måste väl vara ett skämt?!

Maken kommer hem sent ikväll från tjänsteresa. Funderar på att köra en favorit i repris: ställa fram klockorna 1 timme. Han lär ju vara lite tidsvill med sommartid, Spanien-tid och restid.
*hehe*

Gunilla sa...

Witch, jasså, ja men dan är inte slut än, så du hinner fundera ut nått lurigt till din omgivning :-)

Gunilla sa...

Sara, jag ögnade det där om vip. på nätet, måste erkänna att jag inte tänkte på aprilskämt just då, men har väl iof "tunnelseende" när det gäller artiklar om SL...eftersom jag så sällan drabbas av dom :-)

Ja, driv med spanjoren..skönt att få en extra timme bara "sådär" ,sen :-) (eller tänkte du vara elak och göra det åt andra hållet :-D )

Car Bil sa...

Jag har hållit ögonen öppna för att inte trilla dit, men se det gjorde jag när Ian McOwen påstod att kiltarna skulle bli längre. Jädrans! :-)

Gunilla sa...

Car, ja det är en sånt ämne man är lite lagom insatt i, lätt att trilla dit då :-)

Annapanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunilla sa...

Ranstas...ja snart så, tack detsamma :-)

Ylva sa...

Vilken härlig bild på den badande älgen!

Angående mig och sambon. Han är i stugan nästan jämt och jag är i lägenheten. Det är jättepraktiskt. Då får han snickra och jag läsa/skriva.

Gunilla sa...

Ylva, praktiskt..så kan ni hitta på nått skoj när ni avverkat era egna intressen :-)

Älgen är ren nu :-)