torsdag 19 mars 2009

Vårtecken ...



Ett vårteckan är att döttrarna kan plocka fram moppen igen... vilket innebär att mamma (jag) inte behöver skjutsa lika mycket. Visserligen är det väl lite kallt än, men nu är den påställd och försäkrad, så det är bara att tuta och köra.



Själv brukar jag "Låna" moppen nån gång, härligt att på varma sommardagar susa genom ängslandskapen till jobbet, istället för att sätta sig i en varm bil utan aircondition...


Allra skönast är det att cykla dom 11 km ... när man väl kommit igång och putsat på flåset lite. Första gångerna är lite tuffa...med tanke på att man inte är någon träningsfreak i övrigt..men sen brukar det gå lättare. Förra året blev det dåligt med cykling, eftersom jag varannan vecka har typ 40 km till jobbet, men vi får väl se om det blir en bättre sommar i år, ur cykelsynpunkt :-D

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kört på tok för lite moppe i mitt liv! Däremot hade mina två äldre bröder mopeder, flera stycken dessutom i olika omgångar.

Ett problem här är att jag är rädd för att den skulle bli stulen direkt, även om jag bor i ett lugnt område.
Nackdelen med att bo i Stockholm, tyvärr.

Nåja, huvudsaken är att våren är på väg!

Trevlig fälg!

Ylva sa...

Oj, ja det var ju lite långt att cykla till jobbet. Vår stuga ligger 18 km från stan och sambon cyklar ibland till jobbet när vi bor där. Konstigt när han inte brukar cykla i stan.

Anonym sa...

Tack tack Nillan för den absolut första och än så länge enda kommentaren på min blogg. Jag blev så glad!Jag håller med dig, det är ett trevligt tidsfördriv, det går ej att förneka. Kram

Anonym sa...

Kolla länken så får du ta del av mina moppeerfarenheter... he he..

Anonym sa...

Car : ja jag hade moppe när jag var 15...men härligt att vara lite crazy och glida runt på landsbygden :-)

trevlig fälg :-)

Ylva: den är skönare att cykla på landet vet du, staden är nästan farligt...

Moments..: jag tittar gärna tillbaka hos dig, och du är hjärtligt välkommen tillbaka här óckså :-)

Jen jen: den skall jag kolla in..återkommer med kommentar :-)

Anonym sa...

Ja det är helt underbart att det är vår i luften!! Jag älskar det! Putsat fönster och har balkongdörren öppen.. de är en del vårtecken som visat sig här hemma i helgen. Ha det underbart!

Anonym sa...

som ingen annan..ja superskönt...men nu snöar det här i dalarna..jaja bakslag får man ta :-)

ha det gott