onsdag 18 mars 2009

Facinerande om kroppen...


Statistik om kroppen:- det tar 7 sekunder för maten att komma från munnen till magen
- människans hårstrå kan hålla 3 kg vikt
- längden av mannens penis är lika med längden av hans tumme gånger 3
- lårbenet är lika hård som cement
- kvinnans hjärta slår snabbare än mannens
- på varje fot har vi runt tusen miljarder bakterier
- kvinnan blinkar två gånger oftare än mannen
- vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står
Och vet du:

Kvinnor har redan läst färdigt detta mail.Männen tittar fortfarande på sin tumme. :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för din kommentar.. vet inte hur man svarar på din kommentar från min sida därför lämnar jag en här. Hur gör man så du vet vem som svarar på vad. Det kan ju gå flera dagar innan man loggar in. Då kan ju den som har skrivit kommentaren glömt bort vad han/hon har skrivit. :) hänger du me? Btw så va de även en intressant liten bogg du skrivit där ;)

Ha det!

Gunilla sa...

Tack för titten :-) ..skoj att du hittade hit.

Om du svarar på en kommentar hos dig själv, så klickar du bara på "kommentar" så som du gör när du skriver tex. hos mig. Vet inte hur passagen funkar, om du måste skriva in ditt namn då eller om det som här på blogger, kommer upp automatisk.

När du svarar tex hos mig, för att jag skall kunna klicka och hamna direkt hos dig om jag vill, så kopiera ditt användarnamn och lägg in det där det står URL:

I mitt fall lägger jag alltså in:
http://smulan-67.blogspot.com/

Hoppas du fick nått tips :-)

Anonym sa...

Vad kul att du me har vår ända där uppe :) idag har det iof blåst en hel del här ner. Ha en underbar dag!

Gunilla sa...

Hej igen, ja det blåser här idag också, men skönt att solen skiner !!

Va bra, nu fick du med din länk i kommentaren, då är det lättast att hitta tillbaka.

Ha en fortsatt bra dag, själva skall jag ut och ta en långpromenad innan ´solen gömmer sig för kvällen !

Anonym sa...

Det har jag nog märkt på krogen..Det där med blinkningarna. På tal om tummar. Kan det verkligen stämma? Jag som har ena långa rackare.. Är det därför jag brukar få lift så lätt?

Gunilla sa...

Goran, "tummen upp" för dig då :-)

Jag tar inte upp liftare oavsett vilken "tum" storlek dom har :-D