torsdag 9 april 2009

Tur i oturen...



I morse ringde ett okänt mobilnummer till min privata mobil, irriterad över att "försäljarna" börjat dan redan, googlade jag av nyfikenhet på numret. Det gick till en byggnadsfirma i närheten av där jag bor, och eftersom renovering av bostad är i antågande trodde jag det gällde det och ringde upp. Men, det var en vänlig själ som vi kan kalla Christer, för han heter det :-D, som hade ringt.


Han hade under sin morronpromenad med hunden, hittat en moped i ett dike, och schysst som han var (tur att rätt människa kommer först...) så tar han med sig mopeden hem, för den verkade oskadd i stort sett, den hade kunnat se ut som bilden ovan :-(


Han kollar sen upp reg.skylten, ringer mig och talar om att mopeden står nu tryggt i hans garage. Vad jag tycker om drumlarna som "lånade" den, passar sig inte i text. Mina döttrar lär aldrig mer fundera på om man även skall använda kedjelåset som hör till, om dom vill ha sin moped kvar.

Christer, du är dagens hjälte !!! Ska hitta på nått och överlämna som tack ....

Tjejerna har varit och "hämtat ut" sin moped nu, och den såg nästan ut som vanligt ......








5 kommentarer:

Kattlådan sa...

Vi gnäller ofta på det som utmärker oss svenskar, men det här är också en sådan sak. Att göra sig omaket för att hjälpa andra. Det var en turist som skrev att det var så skojigt att se alla som gjorde sig besvär med att hänga borttappade vantar m.m. synligt så att ägaren lättare kunde återfinna sina persedlar. Heder till alla Christers i världen! :)

Gunilla sa...

Katten, precis, det är så glädjande i det hela. Funderar på att skapa en "christer" som man kan dela ut till sådan här tillfällen, ja istället för "oskar" osv. .-)

Annapanna sa...

Det kanske verkar lite fantasilöst men jag tycker att du ska ge christer ett riktigt stort påskäggg ;)

Annapanna sa...

alltså påskägget, inte en "christer" eh.. fattar du?

Gunilla sa...

Anna, det blir att lämna nått efter påsk, hinner inte innan..men skall fundera ut klurigt !!