tisdag 26 maj 2009

Ofredande män polisanmälda . . .


När jag klickade in mig på Metro´s nättidning idag läste jag en artikel som framkallade ett smärre skrattanfall hos mig. . .


En kvinna blev irriterad på bordsgrannarna på Pizzerian som satt och prata fotboll i en hel halvtimme. . .


Hon tappade aptiten och valde nu att lämna stället, pizzeriaägaren lämnade 40:- i rabatt till den missnöjda kvinnan . . som gick till Polisen och anmälde männen för ofredande ! !

Kan det ha varit en Göteborgskvinna tro, som suttit och lyssnat på Malmöfans där nere i Sköuune ??

Kvinnan tog dock tillbaka anmälan 2 dagar senare, kanske vann änglarna returmötet . . :-D

http://www.metro.se/2009/05/25/66031/kvinna-anmalde-for-fotbollsprat-pa-pi/

16 kommentarer:

Wandus sa...

Det var säkert samma kvinna som lyckades utrymma en hel väntsal på busstationen i Karlstad genom att högljutt diskutera sina kärleksrelationer i sin mobiltelefon.

Mialin sa...

Vilken härlig person!! Jag vet hur irriterad man kan bli på dom som pratar högt om ett icke-intresse!

Ha det bra!

Gunilla sa...

Wandus, med all säkerhet, kan bara finnas en kärring av det slaget, eller ?? :-)

Gunilla sa...

Mialin, hehe, jo förvisso, men hon borde satsa på "ta med hem" varianten kanske, en pizzeria är ju ingen "lugn restaurang" direkt :-)

ha en bra dag själv!

fen sa...

*asg* vilken underbart jobbig kärring :)

Jag tror jag ska göra slag i saken och gå och polisanmäla nästa bil jag ser med seriefigurer på solskydd i bilen. Det måste minst vara förargelseväckande beteende. Det måste vara olagligt att förfula för sin omgivning på sådant vis? :)

Anonym sa...

Hon kanske hamnat i klimakteriet eller nått. Jag kommer säkert bli sån om ett par år. HJÄLP !!/carola

Gunilla sa...

Fen, lova att meddela utgången av handligen :-)

Gunilla sa...

Carola, så mycket som du gillar pizza så skulle du inte ens höra dom :-) ..äh skoja bara...tror inte du är sån, no way.

Anonym sa...

Jo jag hör allt Gunilla :D, även när jag äter pizza. För några veckor sen satt vi på Max o åt hamburgare, då var det några killar som pratade lumpar-minnen hele hela tiden, högt och ljudligt. Jag tyckte det var jobbigt att lyssna på... Tänk om jag suttit o pratat om Gud högt och ljudligt, då kanske de också retat sig på mig .../carola

Gunilla sa...

Carola, det hör nog snabbmatsrestauranger till kanske, dom kan väl dela ut öronproppar ?? :D

Ylva sa...

Jag tycker det var generöst av pizzerian att ge henne pengar. Då kan man ju alltid sätta sig vid några som pratar om sådant man är ointresserad av och kräva pengarna tillbaka för maten. Tur att jag inte är tillsammans med någon sportdåre, tycker jag, för då hade jag behövt stämma honom hela tiden...

Gunilla sa...

Ylva, det var väl tur för dig :-)

Man måste väl få prata, om än i en "normal" samtalston. Misstänker dock att damen i fråga var lite "udda" eller hur man säger :-)

wicecrew sa...

Ja det förvånade mig att hon fick pengar tillbaka.
Det finns folk till allt :)

Kattlådan sa...

Tänk om jag skulle polisanmäla maken och hans kompisar för alla golfarhistorier som man plågats med under åren?

Gunilla sa...

Wicecrew, han tröttnade nog på kärringen och tyckte det var värt det :-)

Gunilla sa...

Katten, gör det , lova att tala om hur utgången blir :-)