torsdag 28 maj 2009

Det här har jag aldrig förstått mig på . . .

(klicka på bilden så blir den större)
Jag har aldrig förstått mig på dom som utsätter sig för livsfara utan anledning. Framför allt även dom som får ta risker vid räddningspådrag. I det här fallet var det en norrman som som ville bestiga Mount Everest ensam . . kan nån förklara för mig varför ? ? efter 3 dygn fast på ett ställe, har han tur och hör folk i närheten och kan få hjälp att plockas ner från berget . .


Det är tur att han bara har sig själv att skylla för dumdristigheterna . . aj aj . .



Läs mer på . .

16 kommentarer:

Anonym sa...

Og jeg har aldri forstått meg på personer som bruker store deler av sin fritid på å blogge.

Ønsker deg en fin dag videre!

Kurt sa...

Enig!
Blogging et fint tidsfordriv, men ikke stort mer enn det.

Gunilla sa...

Anonym, nä det förstås, men du läser iaf :-) ... och jag utsätter varken mig eller andra för livsfara..tror jag :-)

Ha en bra dag du också!

Gunilla sa...

Kurt, vissa kanske "bloggar" mycket av sin fritid.. men som jag skrev till anonym, så tror jag inte det skadar någon eller ens mig själv :-)

Att klättra i höga berg är inte ens ett fint tidsfördriv för mig, men är gärna ute i naturen ändå.

Klättra lugnt :-)

Pillan sa...

Kan bara hålla med dig!! Kan inte heller förstå hur man frivilligt kan ge sig upp i bergen!! men det ligger kanske utanför vårt förstånd ha ha.

Gunilla sa...

Pillan, jo det är kanske så, att vi är oförståndiga helt enkelt :-D

Men det hade varit skoj att höra vad som driver en till detta..

Unknown sa...

Enig med deg ja.
Og dessuten er blogging et totalt ufarlig tidsfordriv så lenge det ikke skader andre eller en selv. Noen strikker, noen spiller fotball. Jeg føler at fotball er totalt idiotisk men så spiller jeg heller ikke.
Nei vi gjør forskjellige ting heldigvis. Og hurra for det!! Keep on blogging!

Gunilla sa...

Turbolotte, nä det är klart, man kan ju bli skadad även i fotboll..eller råka skada någon annan..men då har ju båda part gett sig in i leken, här får räddningsstyrkor dra ut och leta efter försvunna, och själva riskera livhanken !!

ps.. sticka inte när du du cyklar :-D

Daniel sa...

Vissa får väl kickar av att våga sig på livsutmaningar!

Själv väljer jag soffan

Gunilla sa...

Daniel, jo så långt är jag med, undrar bara varför endel vill ha så STORA kickar :-) ...

Anonym sa...

usch usch usch skulle aldrig utsätta mig för sånt där .../carola

Gunilla sa...

Carola, nej fyingen heller :-)

wicecrew sa...

Varför göra så mot sina egna fötter?

Gunilla sa...

Wice, ja man kan då undra..men dom tar ju själva risken..tack och lov..

Kattlådan sa...

Man undrar vad som blir nästa grej när/om de väl har klarat av sin klättring? Ensamsegling över Atlanten? Promenad över Sydpolen?

Det är skönt att sitta här relativt nöjd i sin soffa och gnälla på dem som tvingar sig själv till mer.

Gunilla sa...

Katten, jag håller HELT med..små utmaningar vill man ha ..men inte detta...