torsdag 28 maj 2009

På tal om "kick"


Vi har pratat "kickar" idag, i förra inlägget. I morron ska jag vara med i "vårat lag" från jobbet på "karnevalsloppet" ! Kickarna här har också bedarrat under åren, i början var man hurtig och sprang 5 km, sen avtog orken med åren och man "gick" dom 5 kilometrarna. På den tiden var döttrarna små och man "jagade runt" dom på ett 800 m varv också, ibland sprang vi lite och ibland hittade dom annat som var mer intressant. Första året så tror jag dottern hade plockat lite blommor som vi hade med oss över mållinjen :-D

.
För ett par år sedan minskade intresset för loppet, så för att locka dom riktigt slöa att delta, så ordnade dom ett nytt alternativ, "promenaden" på 3 km. Det finns även en elittävling, dom springer 8 kilometer.

.
Nu kära vänner, vilken startgrupp tror ni jag befinner mig i ?

.
Kikade in på hemsidan för arrangemanget, och såg denna "informationskarta" . . det ser mer ut som ett elschema eller nått ?

6 kommentarer:

fen sa...

Med den upptakten gissar jag på promenaden :)

Men gu' vilken jobbigt gjord karta, man orkar ju inte sätta sig in i alla linjer. Jag ger upp utmattad bara av att titta på kartan, och dömer ut alltihopa :)

wicecrew sa...

Jag tror att du vill ge lite extra i år så chansar på 5 km :)
Oj den där ritningen förstog man inte mycket utav .. :)
Undra ifall den som ritade denna förstår den :S

Gunilla sa...

Fen, hehe..ja det är låga odds på din gissning :-)

kartan...ja hade man inte varit med förr och visste vart det var så ..vete sjutton..

Gunilla sa...

Wice, önskar jag kunde säga att du har rätt, men det blir nog minivarianten tyvär..(är dock för gammal att springa knatteloppet på 800 m, det hade varit lagom)

Kartan fyller ingen funktion...jag visste redan vart toan stod :-)

Kattlådan sa...

Jag låtsas som om jag varken läst inlägget eller kommentarerna och klämmer till med följande: Det så klart du springer de 8 kilometrarna!

(Sagt av en som tackade nej till en plats i Vårruset igår - 5 fjuttiga km - bara för att jag tycker att jag är i så dålig form)

Gunilla sa...

Katten, tack för tipset..men om jag gjorde det så var nog detta sista inlägget i denna blogg .. så illa är det med min kondis :-)