fredag 5 juni 2009

One kind of day . .


Själv är jag både kvällstrött och morrontrött..
Idag är jag ledig, jepp, betyder alltså att jag sov till ungefär 8,30 . . hämtar tidningen och läser den i lugn och ro, och vaknar till i lagom takt. Käkar lite frukost och filosoferar lite...
Vad är det som är så speciellt idag då, jo, det är nog första gången jag varit med om att vårt jobb haft "stängt" en dag när döttrarna får gå till skolan *ler i mjugg*
Det ringde även en väckarklocka bredvid mig vid 6 snåret, en som jobbar på fel plats just idag *ler ännu mer i mjugg* :-D
Nåja ja, nu skall jag inte vara "sån" . . . jag skall ta en promenad nu, sen skall det diskas och tvättas lite, kanske dra runt snabelmaskinen en vända, och så får man väl tänka ut nått att laga till middag idag...äh, det är inte säkert allt det här blir av (om nån som läser kan kolla ;-) .. jag är ju faktiskt LEDIG idag !!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du e för go. När jag kom hem var det dammsuget, tvättat, städat och handlat. Och så fick jag mat också!!! Kan man ha det lyxigare!!!
TACK

Kattlådan sa...

"Ledig".

8.30 kallar du det morgontrött?

Gunilla sa...

*anonym* hehe...det är ju bara dagliga "handlingar"

Gunilla sa...

Katten, menar du att man är morronpigg om man går upp 8,30 ? :D

Kattlådan sa...

helt klart!

Gunilla sa...

Det var katten ;-)