onsdag 15 juli 2009

Japansk ögonkontroll ...

I Sverige har vi våran gamla hederliga bokstavstavla, med stora bokstäver överst, som blir mindre och mindre. I Japan har dom den här kontrollen. Titta noga på bilden, om du inte ser vad som står, dra i yttre ögonvråarna så att du får sneda ögon (som en asiat). Fortsätt dra tills dom nästan är stängda. Kan du läsa vad som står då ?
.
(Texten är på engelska, då jag gissar jag inte har några Japanska läsare ..)
.
I såfall har du bra syn !!
.
.
PS. min syn var det inget fel på :-)


12 kommentarer:

Kattlådan sa...

Det var ju konstigt att jag inte hade några problem med läsningen... ;)

Gunilla sa...

Katten, då vet vi att det betyder du inte berättar allt för oss då
:-D

Kattlådan sa...

Låt mig citera en replik ur filmen "Född smart" med en ung Richard Dreyfeuss (stavn?): "Ta vänster hand så känns det som nå'n annan", men det var nog mer information än du bad om så jag slinker rodnande ut ur din blogg för att inte synas förrän nästa inlägg... (om jag fortf är välkommen då).

Gunilla sa...

Katten, *asg* :-D ..ok, då har vi förklaringen till den excellenta synen !!! Klart du är välkommen tebax ...

Ylva sa...

Haha, vad häftigt! Jag får testa om sambon kan läsa, han har klagat på att han fått sämre syn på sistone... ;-)

Gunilla sa...

Ylva, ja testa !! ... och nu vet ni ju att ni inte behöver skaffa brillor, det kan lösas billigare o trevligare :-)

Wandus sa...

Jag har alltid trott att det var för att vi närsynta var fula kisare som vi inte fick så mycket booty men nu inser jag att förhållandet är det omvända: vi har blivit närsynta eftersom vi inte kopulerat som kaniner.
Dags att ta saken i egna händer... eh, näe vänta nu...

Gunilla sa...

Wandus, man kan ju ta tag i saken på olika vis :-)

Wandus sa...

Kanske dags att ta av sig glasögonen.

S@ra sa...

*skrattar gôtt*

Ska be maken göra testet. Han börjar bli både skumögd och höra dåligt. Har snarare trott att det är åldersrelaterat, men detta test ska visa sanningen! :-D

Gunilla sa...

Wandus, då hoppas vi att du snart slipper dom :-)

Gunilla sa...

Sara, spännande..borde finnas nått hörseltest också...återkommer om jag hittar nått :-)