fredag 17 juli 2009

Konkurs Crocs...

Läser att Crocs som tillverkar den "äkta" foppatofflan är på väg mot konkurs ... ändock kan man väl inte påstå att skon i sig är en "flopp" .. men folk som köper dom nu, köper billigare kopior. Det är alltså andra som "skor" sig på idén...
.
Jag har ägt ett par, visserligen sköna och bekväma, fulgulliga på nått vis..
.
.
I år sprang jag på en rea i början av sommaren, den har blivit min favorit den toffeln jag fyndade då. Som en flipflop, men anatomisk skön sula, den sitter som gjuten på foten ... hade jag vetat att jag skulle bli så förtjust i dom, går i dom varje dag, så hade jag nog köpt ett par till...
.





8 kommentarer:

Kattlådan sa...

Gläds åt att du hittade så rätt i våras!

Har aldrig köpt någon foppatoffel och gillar inte slippers med "saker" mellan tårna. Men det är trendigt nu - så jag är ute. ;)

Gunilla sa...

Katten, håller med dig, oftast är det obehagligt. Men den här sitter faktiskt superskönt :-)

Jessica sa...

Hejsan nu har jag hittat hit :D

*kram*

Maria sa...

Hmm.. jag har svårt för flärpen mellan tårna så jag kör med vanlig modell (kopia) fast bara när jag är ute i busken eller går till tvättstugan hemma

Gunilla sa...

Jessica, trevligt, välkommen till mamsen :-)

Gunilla sa...

Maria, foppa är perfekt till nämnda ändamål :-) ... flärpen är OK för mig, och den här modellan jag hittade, går inte att jämföra med vanliga flipflop :-)

S@ra sa...

Flipfloppsko blir floppsko.

Dojan är perfekt när man är båtmänniska - halkfri sula på båten som inte heller gör fula märken på durken (som svarta sulor). Och bra när man skuttar runt på klippor och bryggor.

Gunilla sa...

Sara, den har bra funktioner, absolut :-) .. framförallt det du nämner är ju väldigt praktisk. Hopp i och ur sko som en gammal "träsko" ..