fredag 14 augusti 2009

Bloggkommentar . . .

Jag har stött på två "kändisbloggare" som jag fick lust att skriva lite om. Alex Schulman, han har jag skrivit om tidigare när han hade sin blogg på 1000 apor. Ibland skrev han väldigt underfundigt och bra, men mycket som inte föll mig i smaken. Tyckte han var överklassnobbigt dryg, och hans största syfte var att "uppröra" folk...

Nu har han blivit pappa, han träffade sin flickvän förra hösten, och efter några veckor var bebis på gång... ja, det kan man ju tycka vad man vill om, men, när man läser hans blogg så verkligen "osar" det kärlek till sina "tjejer", och han skriver bara helt underbart kul (enligt min humor)
Hoppas det håller i sig!
Häromdan tex. så betygsatte han olika underlag för barnvagnskörning... citat: *att köra i gräs, är ungefär som att åka offpist...*
Läsvärd för mig iaf :-)




En annan blogg som jag dök på häromdan var Faddes. Den är inte alls lika rolig att läsa som Alex´s, men det som är skoj är att han tydligen i sommar fått ihop det med fd. bondesöker... Susanne, från Rättvik. Jag kan inte låta bli att tycka att det är ett omaka par... fast å andra sidan, vem är jag att avgöra det :-) .. avgör själv!



6 kommentarer:

Daniel sa...

Kul att Fadde blivit bonsk, det gillar vi!

Gunilla sa...

Daniel, ja så gulligulligt ... när han beskriver hur han plockar hästbajs .. med tre bilder hur man tar upp bajset, lägger det i skottkärran och sen tredje bilden när man tömmer skottkärran i dyngstacken :-D

Eller som på bilden i mitt inlägg "här handlar vi på ICA Fiolen i Rättvik" :-)

Riktigt "rolig" blogg på det viset !

Ylva sa...

Det är helt makalöst märkligt att de över huvud taget har något att prata om, Fadde och Susanne! Läs en rolig grej på bloggkommentatorerna om Alex och Sanna Lundells bloggar.

http://blogg.stureplan.se/bloggkommentatorerna/2009/07/20/ar-det-sa-har-kandisar-ar/

Gunilla sa...

Ylva, haha .. ja bra skrivet !!Dom är en parodi på sig själva..typ :)

fen sa...

Gunilla, jag har tänkt exakt så som du om Alex om både före och efter barnet. Det är inte alla som förändras iom barn, men han har växt.. ja eller iaf har innehållet blivet mer ödmjukt.

Gunilla sa...

Fen, ja verkligen...sen kanske bytet av parter också gjorde sitt till :-)