tisdag 11 augusti 2009

Går vi mot höst nu ?

.



"Går" vi mot höst nu . . . det känns liite så, kallare ute hux flux, men nej, så är det inte, än kan det blir många fina dagar, självklart !



I år har vi haft otrolig tur med semestervädret, vi prickade in dom två perioderna med riktig högsommarvärme, till skillnad från i fjol, då vi i stort sett regnade inne på slutet av semestern.
Bilderna ovan gillar jag, dom är från i fjol, och tagna av nån av våra 3 J:n :)

.
I går när jag hade dammsugit, Je varit ute och promenerat, Jo och mrs A varit i stallet, så blev vi sugna att åka till sjön och ta ett kvällsdopp. Solen sken när jag packade ner korv o engångsgrill för lite kvällmål... men som i ett nafs drog mörka moln in över sjön, en trotsade det och tog sig ett dopp, tuffingen, fast det kändes nog varmt i vattnet iaf.


Jag laddade grillen och när det började bli grilldags kom första regndroppen ....


Dagen innan låg vi här i bikini och solade o badade . . .

Nu får det gå undan, tjockare regnmoln närmar sig snabbt, så grillning och korvätning är avklarat på en kvart, max :D

Vi rafsar ihop grejerna och hoppar in i bilen och drar hemåt!

Man kan inte ha tur med vädret jämt !!

4 kommentarer:

Annapanna sa...

Men jag vill understryka att det faktiskt kändes RIKTIGT skönt i vattnet ;) Det var att gå upp på land som var kulet....

Gunilla sa...

Anna, tror dig :) ... hade jag varit riktigt varm så hade jag nog hoppat i, men den gränsen var passerad :) .. det kommer fleeer kvälldopp får vi hoppas !!

Wandus sa...

Ser ut lite som Ice Age 3.

Gunilla sa...

Wandus...ja då behöver jag inte se den alltså :=)