söndag 6 september 2009

Utmanad...





Jag har blivit utmanad av Tofflan enligt ovan... kanske lite svårt, men är det en utmaning så är det . Jag tycker Tofflans blogg är en ALLROUNDBLOGG. Det betyder för mig att bloggen innehåller det mesta. Humor, familj, samhällsdebatt, kärlek, matinlägg, you name it !



Vilka 5 skall jag utmana då...som skall bedömma mig ?



Kattlådan ...har lite timeout, men om hon vaknar upp och spinner till...det är det vi får se :-)



Fläskdansen ... hoppas du har tid att tycka till :-)



Carola ...vet inte om du gillar detta..men vi försöker :-)



Fen .. har du tid att tänka till på detta ? ta spöet till hjälp :-)



Ylva ..nu får du tycka till lite, oss dalkullor emellan :-)

14 kommentarer:

fen sa...

Sådär... :) Nu har jag fullbordat utmaningen.

Ditt ord blev Livad. Men inte livad som högljudd utan som ...

"Gunilla och hennes texter står för mig för en person som är glad, livserfaren, skojig, livfull och humoristisk"

http://fen.pcriot.com/blog/?p=547

Ha en skön söndagskväll.

Gunilla sa...

Fen, tack :-) ...jag kan nog även var väldigt "livligt" också när andan faller på, så din beskrivning känns pricksäker :)

Kattlådan sa...

Glimten-i-ögat - det är väl ett ord? Det får bli min beskrivning på din blogg. Du snodde fen från mig... Hmmm ;)

Ylva sa...

Humor. Ursäkta, jag är inte så sprallig ikväll så jag kommer inte på någon fyndig motivering, men jag brukar le åt dina inlägg, så humor är ordet. Jag länkar imorgon.

Annapanna sa...

men... e jag inte me??? ;)

Gunilla sa...

Katten, tack *blink*

Gunilla sa...

Ylva, humor, det är aldrig fel :-)

Gunilla sa...

Anna, hade jag tagit med dig hade du suckat "oj vad jobbigt..." :-)

Fläskdansen sa...

Hej Gunilla! Oj, så svårt... Hur får man ihop följande till ett ord då?

"Underhållande, klok, intressant, rolig, varierande, allvarlig, humoristisk, rik, vänlig, aktiv, levande"

Bara för att nämna några av alla de ord som flashar i min skalle när jag läser din blogg.

Det enda ord jag kan komma på som illustrerar allt detta är TOTAL.

Din blogg är TOTAL, i ordets mest positiva bemärkelse.

Kram! Nu ska jag låta budkavlen gå vidare... men till vilka?

Gunilla sa...

F-dansen, kram o tack för den :)

Wassen sa...

Jag är ju inte inbjuden men kan kanske få lämna ett beskrivande ord ändå ?

Ordet blir: Nillan !

Säger mer än man tror vid första anblicken ;-).

Gunilla sa...

Wassen, du är så välkommen såå!

Grunnar lite på innehållet ..:)

Fläskdansen sa...

Jag tittar in igen och skäms lite... Men jag har bestämt mig för att inte föra utmaningen vidare på min blogg.

Hoppas inte du tar illa upp! Jag tycker det här är jättekul, men jag har så himla svårt för att välja ut några. Och jag vet kanske också att det kan bli lite svårt att få en del att nappa på det här.

Det känns lite dumt att bryta cirkeln så här, men jag har liksom inget annat val.

Tackar än en gång för utmaningen och hoppas den rullar vidare via andras bloggar.

Kram!

Gunilla sa...

F-dansen, inga problem :) den är högst frivillig :)