fredag 4 september 2009

Vilket klipp !!

Jag måste dela med mig av en kul grej. Häromdan var jag in på Ica och skulle köpa bl.a mjölk. Vid kyldisken hade dom ställt en korg med diverse nedsatta varor, bland annat några mjölkförpackningar. Jag kollade datumet och det var ett par dar kvar på mjölken, så jag tänkte stoppa den i korgen....





Slänger ett getöga på prislappen där det står 7 :- !!! Hmm näe tänker jag, ekologiskt mjölk är visserligen dyrare, men då tog jag en "vanlig" mjölk för 6,90 istället.





Vad var det för roligt med det då? Jo, för när mrs A varit och handlat lite senare, så ser jag denna mjölk i kylen :-) Jag var ekonomisk, hon var ekologisk . . hon tog för givet att det var typ 1/2 priset, vilket man gör när man ser röda lappar på färskvaror.

14 kommentarer:

Pjoltas sa...

Sätt dit dom jävlarna! =)
Det finns en realisationslag som säger att man måste sänka priset med minst 30% för att få använda "röd" lapp.
Det du!
=)
http://pjoltas.blogg.se

Gunilla sa...

Pjoltas, *kavlar upp ärmarna* ... nu ska dom få höra :)

Anonym sa...

Så dumt, så himla dumt!!! Fast lite roligt med tanke på hur ni båda resonerade, du och mrs... :P

Kattlådan sa...

Det där är ju bedrägligt! Jag skulle - precis som A - antagligen inte ha tittat på prislappen ens. Trevlig helg på er!

Gunilla sa...

Tofflan, ja det roliga var att hon inte visste att jag stått och tittat på mjölken, det fick hon reda på sen :-)

Gunilla sa...

Katten, jo det är ju så .. var bara en tillfällighet att JAG kollade... men mjölken är uppdrucken så det hela blev bara en rolig anekdot :)

Annapanna sa...

Ja precis, jag tittade ju inte så noga på själva priset, bara på prislappen... Röd = ekonomiskt, Ekologiskt = bra samvete. Hihi. Men det blev ju himla kul, det har alltid varit lite svårt att välja mellan "grön" och "röd" mjölk!!

Gunilla sa...

Anna, grön och godtrogen ,-)sm

Carola sa...

Jag hade gjort samma sak som du, jag köper väl inte ekologisk mjölk om den håller på att bli gammal. Till priset av normalpris på vanlig mjöl. Nä muuu.

Gunilla sa...

Carola, nej, så färskt som möjligt :)

Fläskdansen sa...

Jag blir också rätt förbannad när jag märker hur en del butiker gör så här. Alltså sätter röda prislappar på varorna så man tror att det är extrapris.

Men det var kul det du beskrev, om hur ni båda tänkte!

Jag önskar f ö att jag hade råd att bara köpa ekologiskt. Men tyvärr tillåter inte min skrala sjukpenning detta mer än i vissa undantagsfall. Ta den ekologiska gammeldagsa mjölken t ex. Det är den enda mjölk vi använder, och den är så god så god, men det blir helglyx någon enstaka gång bara.

Pengar styr ALLT och det är bra synd det!

Gunilla sa...

F-dansen, jo ekologiskt tänkt, är bra, fast jag tror inte den vanliga mjölken är oekologiskt.. det är mycket pengar med i bilden i det här spelet med folks samvete..

Anonym sa...

Du är UTMANAD! Se min blogg!!!

Gunilla sa...

Tofflan...kikar över!!