fredag 9 oktober 2009

Det raseras hemma hos mig..

.. inte så pigg, varit hemma från jobbet och sovit ut trötthet, huvudvärk och andra krämpor.
Känner mig emellanåt som mitt diskställ gjorde igår ...



Det totalhavererade !!!




Jag har skojat om mitt hår här i bloggen lite...har ingen lejonman precis och brände hjässan i somras och sen dess så vill det kännas lite väl torrt i skalpen... så mrs A (som är snygg i håret på den här bilden *asg*) tipsade om att dränka in huvudet i barnolja.... vi får se om det funkar fett !
Trevlig helg bloggvänner !!

15 kommentarer:

Anonym sa...

*ASG* Känner du dig som ditt raserade diskställ?! Ha ha haaaaaa!!!! Men du, hoppas ni kryar på er! Och hoppas ni snyggingar (nåja...) har några hår på huvudena kvar efter era oljekurer... Kanske blir naturlig brylcremesfrilla???
Ha en bra helg!

Pjoltas sa...

Eller prova Salander-kuren: Lite bensin och en tändsticka.
=)

Anonym sa...

Är det du på bilden ?

Var glad över ditt hår, min lejonman ställer bara till problem, inget att eftersträva lovar jag dig. Jag får först blåsa torrt, annars möglar det ..tror jag, sen får jag platta med platttång, och efter det får jag blåsa med kall-luft.

Sen räcker det med att jag går ut i lite fuktigt väder, så ser jag hemsk ut igen...

Hoppas du får vila upp dig ordentligt nu, så du inte känner dig som diskstället.
Trevlig helg / Carola

Annapanna sa...

Kan du inte lägga in bild på resultatet istället? Utan handduk alltså :D
puss o kram

Kattlådan sa...

Hoppas att du piggnar till och kryar på dig om du har fångat någon bacillusk.

Trevlig helg om du orkar!

Fett var antagligen ordet sa Bull! :)

Gunilla sa...

Tofflan, japp, brylcreme och lite rockabilly i helgen :)

Pjoltas, tja... låter som ett "hett" tips :)

Carola, oj vilken procedur :)

Anna, resultatet syns inte...hoppades bara hårbotten skulle känns bättre..och lite tror jag det hjälpte :)

Katten, ja lite bättre i kroppen o knoppen, men har sovit till nu :)

Tina Högman sa...

Diskställ är opålitliga saker...

Anonym sa...

Men hur blev resultatet??? Vi är många som vill se!!!!!!!!!!!!

Gunilla sa...

Tina, ja eller hur ! Jag envisas med trä, och får köpa nytt varannat år typ.. :)


Tofflan, mäh.. det ser ju ut ungefär som innan, som profilen typ :)

Anonym sa...

Ja visst Gunilla, det är inget att ha tjockt hår inte.

Är du piggare nu ? /carola

Gunilla sa...

Carola, lagom är bäst :)

Nja...väldigt seeg idag, men det blir väl bättre :)

Anonym sa...

Det hjälpte inte mot huvudvärken ens??? Då var det ju ingen vidare "kur"...

Fläskdansen sa...

Tråkigt att du känner dig vissen vännen! Skickar lite tröstekramar så här via cypern, om det kan hjälpa.

Lejonman eller ej, men oljeinpackning av hår och huvudsvål känns SKÖNT och det är guld värt det med.

Hoppas du får vila och hämta krafter. Själv är jag stressad värre denna helg. Stor körkonsert ikväll, och igår hade vi heldagsrepetition med orkester. Nu ska jag iväg igen om ett par timmar och har huvudet fullt av papiljotter (tänkte försöka se åtminstone halvskaplig ut ikväll) och ska t o m sminka mig lite, vilket hör till ovanligheterna.

Lång, svart klänning och högklackat blir det. Och jag med mina värkande reumatismben och en vidrig träningsvärk från fredagens vattengympa... Det blir till att bita ihop och försöka se glad ut ändå. Och ladda med lite smärtstillande innan.

Som tur är står jag precis bakom cellisten (sittande) så jag kan grabba tag i hennes stol om det börjar svaja i benen.

Stor kram!

Fläskdansen sa...

Näe, jag skrev "cypern" i stället för "cybern".... Du får gärna redigera det om du vill, jag är INTE utomlands utan i allra högstra grad hemma i Svedala.

Kram!

Gunilla sa...

F-dansen, vad trevligt ! låter spännande med en körkonsert !

Trodde du var påCypern..tänk vad en bokstav kan ändra på saker o ting :)

Du blir säkert jättefin! klänning i högsklackat det var längesen jag gav mig i kast med ! Önskar dig en trevlig dag !
Kram o lycka till !!!!