måndag 30 november 2009

Tillbakablick !

Åh, jag börjar längta till sommaren... va, tänker ni, har hon fått SPATT mitt i juletid ? Jag gillar vinter, jag gillar mörker till viss del, tända ljus osv... men PLASK .... tänk i somras när vi hade 30 grader varmt och vallfärdade till vattnet..... som knappt var svalare men ÅH så skönt !










Badande döttrar....










...dom som flyter på madrasserna tillhör oss !


Anna grillade goa köttbitar som vi sen muuumsade i oss !!



Grillade marshmallows på eftervärmen.... ser man på, morsan skulle också grilla godis...jojo...





En liten solkatt, som bättrat på brännan på balkongen ,,,





En annan dag så badade vi med en vän och kollega och hennes flickor !





Anna har dragit på kurs den här veckan, har fått en rapport om hur läget är, och det första jag fick veta var att det fanns glassmaskin och popcornmaskin på konferensanläggningen..så det verkar helt OK :)





I dag har en av mina bloggvänner fått ett fint omnämnade i lokaltidningen, och det är hon välförtjänt, Tofflan
bloggen

Hon skriver precis som livet är, glatt, ledsamt, humoristiskt, sarkastiskt (till dom som förtjänar det) eftertänksamt, kärleksfullt, vänskapligt, cookalingit...ja helt enkelt som livet är !


"livet är svart. djupt där nere i näbbstöveln" ... men så ofta tror jag inte hon är där !

18 kommentarer:

fen sa...

Sommar.. jag tycker det bara är ett par veckor sedan jag såg ett par av dessa bilder hos dig.

Gunilla sa...

Fen, ja men sommarbilder kan vi inte få för mycket av, hoppas du har överseende:)

Pjoltas sa...

Ullareds-Kjell for President! Jag älskar det där programmet. Låt det aldrig sluta! Och du, säg till när dina döttrar blir giftassugna.
;)

fen sa...

Nillan, åh nej... härliga bilder jue, menade inte att låta som jag gnällde på sommarbilderna, förlåt. Menade att tiden går så fort och att det kändes som nyss det var sommar.
Jag är fortfarande kvar i sommaren, vägrar tänka den är över förrän snön kommer.

kattlådan sa...

Jag tycker att det är lite taskigt att visa de där härliga bilderna i vintermörkret - fast hellre det än snöbilder när jag tänker på saken. ;)

Snart vänder det! Yippie!

Gunilla sa...

Pjoltas, ja visst är det en sköning..såg du igår när dom skulle plocka ner tältet ? :)

Gunilla sa...

Fen, precis, bjällerklang och röda kulor får vi nog av ändå :)

Gunilla sa...

Katten, det är väl inte längesen du tog sista doppet för iår ? :)

Bara vi kommer över i januari så går det åt rätt håll igen! (eller, den vänder väl redan ett par dar före jul..)

Kattlådan sa...

21 december! Går inte att glömma ;)

Anonym sa...

Underbara bilder, jag längtar också från vintern till sommaren... suck... Även om jag myser med julklappsinslagning och julmusik i denna stund...
TACK för dina vänliga ord, du VET att du är en av dem som är med och hjälper mig vidare i bloggen - och i livet!
Kram på dig, Nillan!

Annapanna sa...

Underbart att se bilderna. Jag blir alldeles bubblig i kroppen <3
Snart är vi där igen, med kepa och badmadrasser. Miss you this week!

Gunilla sa...

Katten, jaaa då vänder det !!

Gunilla sa...

Tofflan, tycker det är så ballt att dom uppmärksammar bloggar i "lokalblaskan", och välförtjänt är det också !! Kram på dig !

Gunilla sa...

Anna, såklart ! miss you too !!!

Anonym sa...

Fina sommarminnen, och så märkligt att dina flickor är så ljusa när du är mörkhårig. Fast du kanske var ljus när du var yngre ? eller så är de lika pappa då ?

Jag har en ljus och en mörk:) och båda är lika sina pappor konstigt nog.
Jag tänkte också sätta in lite sommarbilder på min blogg, man längtar tillbaka nu..
Måste läsa vad tofflan skrivit nu..Carola

Gunilla sa...

Carola, det är tur man kan minnas hur härlig den svenska sommaren är när den är som bäst!

Tja, jag har väl oftast lite mörkare toning i svintot..var faktiskt blond när jag var "ung"..
Fast dom har haft tur och är nog mest lik pappa till utseendet :)

Va trevligt ! då kollar jag lite smålandssommar sen när du fått in bilderna!

Tofflan har en jättetrevlig blogg !

Anonym sa...

Ja regnet har man glömt bort, som tur är.
Jaså du var ljus när du var "ung" jag trodde nästan det. Konstigt att man förändras i hårfärg..

Jo men jag hittade inte badbilderna, de hade jag sparat någon annanstans.

Jag läste bara artikeln där, och det verkar vara en intressant blogg :)

Carola

Gunilla sa...

Carola, haha..ja riktigt blond..kanske bjuder på en blondisbild nån gång så får du se :)