måndag 7 december 2009

Bilder på bakdelar :)

..tillägg till bakbloggen.... döttrarna har efter muffinsgräddande gett sig på lussedegen. Dom var själva och handlade till baket, och blev nog mäkta förvånade att två påsar saffran gick på 56 spänn.. har hört att andra tagit ännu mer. Budgeten sprack, så dom hade inte råd med bakplåtspapper...
Som tur var så var Anna godissugen, och när hon ändå åkte, så fixade hon papper så gräddningen kunde börja.




Dom för "privat bruk" fick lite varierande utseende, kan säga att den smala avlånga varianten med russin smakade ypperligt att dippa i glögg !!
Som tack för hjälpen så fick Anna en helt egen lussebulle, den passade tydligen hennes smak, så den åt hon upp med en gång :)



19 kommentarer:

Anonym sa...

Å så otroligt GLAD Anna måste ha blivit för den fiiiiina och personliga lussebullen! :D

Gunilla sa...

Tofflan, ja ett originellt bak/framverk :)

Anonym sa...

Du har en riktig konstnärinna där hemma!:D Eller två, var eet ju...
På tal om BAKar så blev jag visst också inspirerad. Men hos mig handlade det om potatislucka. Grymt besviken, sa grisen.. :-(

Gunilla sa...

Tofflan, potatislucka ?? kollar över sen och ser vad du åstadkommit :)

Annapanna sa...

Ja, man nästan rodnade när man blev serverad ;)De är lite galna - kidsen!

Gunilla sa...

Anna, ja man kan undra från vem dom fått deen sidan från ... :)

..men, hellre en lussep-s i munnen än en bulle i ugnen :)

Wandus sa...

Jag hoppas att hon åt den lussebullen med sked. :)

Wandus sa...

Det heter ju julbak, så nu vill jag se att ni bakar en riktigt stor och saftig rumpa (även om en saffranssn-pp passar utmärkt flankerad av ett par nötter).
PS Använd valnötter i stället för russin nästa gång, annars ser det ju ut som en saffranssn-pp som trillat av en saffransgubbe som går på anabola steroider.

Gunilla sa...

Wandus, haha, äta lussebulle med sked :D ... det var mörkt när vi fikade, det var bara staken som lyste :) ..ja adventsstaken :)

Anonym sa...

MIN Anna blev jätteavundsjuk! Kan inte flixen skicka en med snigelposten till henne också???

Gunilla sa...

Tofflan, nja nu lär det nog inte bli nått mer lussebak iår..men kan inte du slänga ihop nått åt henne? :D

Pjoltas sa...

Jag är bara 31 år...så jag förstår inte vad den sista bullen där ska föreställa.
=)

Gunilla sa...

Pjoltas, det var rymdraketen dom for upp i rymden med här för ett år sen..lite korta landningsställ bara :)

Anonym sa...

Men var det inte en anabol sn-pp??? Hur som helst, idag har jag gått över från BAK till BULLAR. Och då menar jag diverse sorters bullar, även andra...

Gunilla sa...

Tofflan, snop(p)et va..:( , men då får vi se på andra bullar hos dig sen :)

fen sa...

haha.. det var fler än jag som fick snuskiga tankar av lussebullar ( tantralussekartan)

Gunilla sa...

Fen, jo mina döttrar har tydligen samma fantasier som du :)

Anonym sa...

Hhhaha vilka bakverk. Ni är för roliga...Carola

Gunilla sa...

Carola, bakverk o framverk :=)