tisdag 8 december 2009

Underlig är lyckans väg....


Två utlandssvenskor har blivit välomtalade i pressen senaste dagarna. . . i mindre glädjande ämnen, även om jag tror att många tänker att Anknäbben som glappat så stort dom senaste månaderna om hur ett lyckligt äktenskap ser ut, kanske bitit sig själv lite i svansen med att smutskasta oss svenskor och hur vi uppför oss. Jag är inte insatt i anledningen till att Paul har skickat in skilsmässopapperen, och jag bryr mig inte heller...

före ...





efter...



Den andra snackisen handlar om golfstjärnan Tiger Woods framfart i andra damers sängar och i bilen. Om jag nu alltid tyckt att Anna Anka är en räv, så har jag nog haft uppfattningen om att
han var en lugn och hyvens kille. Inte heller i detta fallet har jag läst annat än rubriker i kvällspress, så vad som är sant och inte är väl svårt att uttala sig om, men lite förvånad blev jag i alla fall ..


före....



efter...?

Tiger hade inte fattat uttrycket "hole in one", utan trodde det var 18 hål som gällde..

19 kommentarer:

Annapanna sa...

men varför har han en golfboll i örat???

Gunilla sa...

Anna, tja det hela är ju "skämtmontage" ... ryktena sa att hon hade slagit honom med en golfklubba i vredesmod..

Kattlådan sa...

Ha ha - var det enda frågan från Anna? Varför ser han ut som Frankenstein, med utslagna tänder och fläskläpp kunde ju också vara en fråga eller...? ;)

Rätt åt det kalla stycket Kajsa Anka. Hoppas att han har övergett henne för något hunsat tjänstefolk. Fast hon lär väl få en ok kompensation i bodelningen gissar jag.

Gunilla sa...

Katten, hehe, gissar hon sa det med ironi, i övrigt är han väl mest lik sig :)

fen sa...

Ja så går det om man bara suger av sin man 7 gånger varje morgon - varje god fru vet att det krävs minst 8 utlösningar för att behålla sin man.

Gunilla sa...

Fen, du har koll, det märker jag, tack för ditt tips till framgång i äktenskapen :)

Anonym sa...

Alltså jag gillar inte riktigt den där sista bilden, har svårt att se det roliga i den.
Men man undrar ju vad som gör dessa två äktenskap så intressanta i media etc... Uppenbarligen har ju båda paren PROBLEM - att Ankorna har det förvånar mig inte ett kvack, nej, smack! Han sjunger smörsånger och ur hennes mun hoppar det grodor och andra små simmande... varelser. FY te rackarns, säger jag!

Gunilla sa...

Tofflan, vet inte om nån tycker den är komiskt direkt, men däremot ironisk utifrån vad tidningarna skriver.

Att Ankägget skulle spricka.. var väl kanske väntat..om än inte såå snabbt..blir väl lite omelettaktigt med Anna Ankas fortsatta tips i julkalendern :)

Wassen sa...

Tycka vad man vill om Tigers escapader, men inte är väl det något som borde intressera mänskligheten så mycket att det blir förstasidesstoff i media.
Det är väl något som borde stanna inom familjekretsen. Men även jag undrar hur man kan få en golfboll att sitta så hårt fast i örat ? ;-)

Anonym sa...

Wassen, finns det nått gällande kändisar och media som inte är intressant ?? (ironi.., bäst att tillägga)

Bollen är nog ditretuscherad på samma sätt som dom andra attiraljerna :)

Gunilla sa...

Det är jag själv som skrivit ovan anonyma kommentar ... /sömnig Gunilla..

Daniel sa...

Karar
- därmed är allt sagt

Kattlådan sa...

Jag förstår nu varför Fens man är så svag för henne... ;)

Gunilla sa...

Daniel, kvinnor kan också :)

Gunilla sa...

Katten, Fen kan trolla med spöet hon ;)

fen sa...

Och svinga en klubba kan jag också :)

Gunilla sa...

Fen, du är en fena :)

fen sa...

Preciiiis, du börjar förstå hur det ligger till :)

Trevlig helg :)

Gunilla sa...

Fen, samma till dig :)