lördag 26 december 2009

I morron e en annan dag...

... fast det är en annandag idag också !

Har ätit en sen frukost idag, magen ville börja med blåbärssoppa, men nu har det slunkit ner en skinkmacka och ett glas mjölk. Har precis blivit ensam hemma, Salabrudarna skulle ut på en ridtur, och döttrarna har dragit till Kupolen i Borlänge, för att tillsammans med ett antal andra gissar jag, trängas på rean. Jag är inte intresserad av något av alternativen :) ... hade tänkt ta en promenad nu medans det är ljust, men det REGNAR ... så jag tror jag avvaktar, annars slår man sig väl fördärvad...
I går eftermiddag kom även mor förbi en sväng, och vi "lekte" paketleken. Riktigt roligt och stressande när slutdelen när man får sno till sig paket från andra satt igång. En halvkilos chipspåse och en fleecefilt bytte ägare ett antal gånger...


Mor hade lite svårt att "knycka" paket i början, men sen gick det över ....



Vissa hade mer flyt i början än mot slutet...
Vi delade dock broderligt av det ätbara :)


Lite senare så sågs det på TV i två rum, nån film rullade på datorn innan John Blund fick ta över....
Nej, nu kanske man skulle ta sig en dusch, peruken ser som vanligt bedrövlig ut :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Paketleken låter spännande! Jag är ju som en skata, så jag skulle mnog kunna "klepta" paket hur bra som helst! ;-)
Men regnar det hos dig??? Här har det snöat hela dan i Byhålan, suck, jobbigt att skotta undan skiten, men annars härligt!

Gunilla sa...

Tofflan, ja det kom regn under en timme, men det har övergått till snö här också brr..

Ja den leken är kuul, den får ni testa :)

Ylva sa...

Paketleken är kul. Kör ni på tid eller hur gör ni? När jag gjorde det senast sa vi att vi skulle gå runt tre varv, men då hann det inte bli så många snodda.

Kattlådan sa...

Paketleken låter kul. Hur lyder reglerna?

Gunilla sa...

Ylva..tid.. :) ...se nedan :)

Gunilla sa...

Katten, ja först bestämmer man hur många paket och värde på paket var och en ska köpa,dessa läggs på bordets mitt. Sen, slår man med två tärningar, och när du får två lika så får du välja ett paket. När alla paket är slut så öppnar alla "sina" paket. Sen ställer man ett tidur, vi tog 30 min.. sen slår man med tärningarna igen, när du får två lika, sno paket från nån... när klockan ringer så får man behålla det man har :D