fredag 25 december 2009

När juldagsmorgon glimmar....

Då är det dan efter dan ... jag har sovit gott, magen bubblar lite efter gårdagens intag :=)
Med hjälp av en usel mobilkamera .. så här var min dag igår. I onsdagskväll griljerade vi skinkan och premiäråt den samtidigt som vi spelade bingolotto. Jag lovade återkomma med adressen när vi köpt hus i Karibien...men, äh .. det får bli vid ett senare tillfälle :)
På julaftons morgon så hade husets katter klätt upp sig :)


Efter sovmorron, och en smaskigt julfrukost så hade tomten varit förbi redan ....





Storleken passar ...





Efter en mysig morron i Sala begav jag mig norrut, hämtade upp döttrarna och åkte till mormor lagom till "Kalle Anka". Vi sörplade lite glögg och pratade lite innan vi slog oss ner vid Julbordet. Mammas köttbullar...mums va gott, ja det andra också såklart :)




Sen satte den manuella diskmaskinen igång...en diskar, en sköljer och en torkar . . . .




Medan vi plockade undan efter maten så hade tomten även varit förbi här . .





..och det verkar som vi varit rätt snälla i år också, för det blev både paket och kuvert :)
God fortsättning på Er !

8 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning på julen önskar jag dig också! Det var kul att få lite glimtar från ditt julfirande! :D

Gunilla sa...

Tofflan, tack det samma, ha det gott i Byhålan :)

Tina Högman sa...

Min kisse var också fin! Han fick ett halsband med en bjällra i av min dotter i julklapp!

Kattlådan sa...

Vilket gäng jultjejer ni är! God fortsättning.

Gunilla sa...

Tina, oj, riktigt tjusig till jul alltså :)

Gunilla sa...

Katten, ja många tjejer blir det :)

Fläskdansen sa...

Det ser så mysigt ut! Ha en riktigt god fortsättning nu och kram!

Gunilla sa...

F-dansen, det samma till dig :) kram!