söndag 13 december 2009

Sankta Luciiiiiaa,,,,

Ingen bra bild precis... men vi har i alla fall fått lite snö på backen, det kom liiite i går och liite idag, det måste dokumenteras :)

Vi hade besök på jobbet i fredags av den närliggande skolans Luciatåg, det är det enda jag sett i.r.l i år. I dag på självaste Luciadagen så har jag i alla fall sett en lussekatt, han verkar dock lite besviken då den inte finns någon mus till datorn . .



I går passade vi på att ta en promenad mitt på dan, SOLEN SKEN.... ett kort tag, och man hade inte känslan av att det December precis...



Vi gick samma vända idag, och då var det fryset i dammarna så änderna hade inte mycket att simma i ...

Ha en trevlig tredje advent och Lucia, bloggers !!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Å härliga bilder! Vi fick också snö idag, men inget som la sig, tyvärr. Bara vått och grått... I morgon kväll ska vi gå och titta på Lille Prinsens premiär som stjärngosse, det får bli årets Lussefirande!

Gunilla sa...

Tofflan, inte mycket snö här heller men fryset nu och en puderlager med snö iaf:)

Ska lilleman ha samma utstyrsrsel som mor sin ? :)

Anonym sa...

Här är inget vitt alls idag, men det ska visst komma i morgon, tisdag.
Jepp! Anna TÖJDE UT struten åt honom! :D Fast han ska ha en SÄRK på sig och en stjärna också, inget av dessa hade hans mor på sig ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, låter bra det, även om han är av yngre generation, så har det nog inte varit någon succe med nudiststjärngossen :D

Anonym sa...

Jo då , jag tycker att det blev bra bilder. Jag brukar också ta en bild på första snön, det är ljuvligt med snö.

Sen tar det några veckor, och man är fruktansvärt trött på den...Carola

Gunilla sa...

Carola, jag gillar snö, kommer den och det håller sig på minus så föredrar jag snö dec-feb...sen får det blir våååår !

Kattlådan sa...

Fotot med änderna ger vårkänslor. Tänk att det vänder om en vecka - det är inte klokt vad skönt!

Pjoltas sa...

Hufvudstaden ska visst få typ 15 cm snö...men det är okej för jag fick också solsken i blick i helgen!
=)

Gunilla sa...

Katten, ja visst är det skönt... ja i solen ser det ut som en tidig aprildag :)

Gunilla sa...

Pjoltas, underbart, det snöar här i s.dalarna nu...och har nog snart kommit en decimeter :)

Ylva sa...

En lussekatt, vad trevligt. Men den fina ankbilden ser inte så lusseaktig ut.

Gunilla sa...

Ylva, det var i lördags, nu har vi minst en decimeter snö ute, det har snöat sen i morse !

Anonym sa...

Vi har MASSOR av snö...............

Gunilla sa...

Tofflan, inte undra på man känner sig insnöad :)

Anonym sa...

Nu har vi också fått snö ;) Carola

Gunilla sa...

Grattis Carola :)