lördag 27 februari 2010

Brända brön, zickzack och kanske hopp


Jag sitter och slötittar på TV, läser bloggar, väntar på att tvättmaskinerna nere ska bli klara för en ny laddning. Tänkte på det när jag kom in nyss att nu är nog yngsta dotterns "cookalong" sen i mitten på veckan, utvädrad. Nog för att jag gillar välgrillat, men hennes frukostmackor vart inte ätbara efter den duvningen !! Hon var själv hemma och det hade tydligen varit rökmoln i köket av hårdgrillningen :) . . det osade i flera dar, men nu känns det OK igen !!






I går kväll satt döttrarna vid symaskinen så länge så jag var rädd att den skulle börja ryka också, men det gick visst bra. Det sägs att man är mest kreativ om nätterna, och när jag somnade så lät det fortfarande som det var full aktivitet i systugan :)





Nej lite frukost på det här så får vi se om det blir tid över idag att åka och se på Salas Baryards !


PS... det var väl ingen som missade att Svenskorna slog ut värdnationen Kanada och sopade hem ett GULD i natt !!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du brände väl inte bröna till frukosten???
Sickna mångsysslare till döttrar du har - bränna brön och sy! Fast det där med matlagningen... Kanske skulle Brända-dottern skickas iväg på Cookalong intensiv-kurs med Tofflan?
Ha en bra dag i Metropolen Sala!

Gunilla sa...

Tofflan, näe det fixade dottern här i veckan :)

Nu har vi varit i Salametropolen, och kollat lite kusar, men är tillbaka till Dalarna, nu tar tvättstugan vid för sluttampen, sen blir det lördagsslappande för resten av dan !

Anonym sa...

Ja efter din långa resa måste du ju vila ut lite! ;-)

Vet du, jag fick vad jag förtjänade! Bara för att jag häcklade de brända bröna så lyckades jag bränna MINA frukostbrön... :D

Gunilla sa...

Tofflan, det är en värdslig sak :)

Kattlådan sa...

Det gick inget brandlarm iaf hos er? Mycket pinsamt när vakterna kom springandes på mitt jobb när jag brände popcorn i micron...
Jag såg matchen i natt. Heter det "match" i curling? Nu får vi hålla tummarna för Kalla i tremilen.

Gunilla sa...

Katten, mer pinsamt då :) nej brandvarnare sitter i hallen, tror inte den gått igång :)

Härlig spänning på slutet iaf ! jag säger nog match, jag :)

charlotte sa...

jo jag missade det. har inte hängt med ett dugg i os. hur många medaljer tog vi totalt?

Gunilla sa...

Carlotte, du jag vet inte...måste nog googla på det :) men det blev inte medaljtorka iaf :)