måndag 1 mars 2010

The HELG :)

Hallå i snöyran, jo, det är sant, här yr snön i luften just nu, vad ovanligt ?? NOT Lite avis på Isprinsessans föräldrar som drar till Cypern en månad, trevlig resa på er !!
Nu börjar det lika snökaos... eller vad säger ni om detta kallgarage ?

Igår var vi ute åkte lite bil, och periodvis är det hiskeliga snövallar alltså, som är typ högre än bilen... detta är utmed riksväg 70 !



Till kvällen tog vi en promenad för att shoppa sista ingredienserna till Tacosen... det är lite dåligt ljus här, men snön på tomterna är högre än staketen...



Sitter på jobbet med en minestronesoppa och är glad att jag inte jobbar i snösvängen idag !!

14 kommentarer:

Kattlådan sa...

När jag kom till jobbet i morse satt all mascara på ögonlocken och håret var helt dränkt. Tur att man sminkar sig och fönar håret hemma innan man går till arbetet! :/

Anonym sa...

Jissses! Det är faktiskt läskigt mycket snö... Här snöar det friskt med blötsnö idag, inte kul... :-(

Gunilla sa...

Katten, se där, inte helt praktiskt alltså :)

Gunilla sa...

Tofflan, näe det GER SIG inte...här yr snön än .. blää!!

Anonym sa...

Hahaha, kallgarage..:)

Vad du äter mycket soppa Gunilla, blir man verkligen mätt på det ? carola

Gunilla sa...

carola, ja med ett par mackor till, sen blir det mat när jag kommer hem :)

Ylva sa...

Oj, får det inte vara nog nu? Jag är glad att jag lyckades ta mig både till och från Göteborg så det blev lite mening med att ha sportlov.

Wandus sa...

Även om jag inte bor i villa utan i lägenhet verkar det stört förbannat svårt att smita undan skottning. Hittills i år har jag skottat tak, garageuppfarter, fram värmepump mm. Snön är kul att åka skidor i men den är oooootroligt trist att skotta.

Gunilla sa...

Ylva, ja snön har verkligen lamslagit kollektivtrafiken´, enough !!

Gunilla sa...

Wandus, jag skottar runt bilen, det räcker bra. Minns åren i hus, då var såna här vintrar INTE kul :)

Daniel sa...

ja snön den yrar ner å gör oss blöta å kalla

- men den e dock så fint att titta pÅ!

Gunilla sa...

Daniel, vackert..men det liksom räcker nu :)

Wassen sa...

Mängder av snö även här i Medelpad, men tänk positivt: Vi har aldrig varit så nära sommaren som just i dag !

Ha en bra dag i snödrivorna !

Gunilla sa...

Wassen, det var iaf postivt tänkande :)

Önskar dig en fin dag också !