måndag 22 februari 2010

I OS tider !

I dag är jag VÄLDIGT nära att motionera må ni tro, hur då nära ? Jo jag lånade ut gym-nyckeln till min kollega som skulle gyma på lunchen :) ... så nyckeln är iaf på gymmet !!
På tal om motion så sägs det att man vill utöka recepten på motion till sjuka... hittills tror jag inte receptutskrivningen på detta har ökat, den motionen kanske blev nerröstad i regeringen..


Apoteket gör i alla fall sitt bästa för att sälja motionsredskap !!
Nä, i kväll är det väl dags för lite skidåkning i OS igen, det får räcka för idag !

18 kommentarer:

Anonym sa...

Här har man faktiskt haft fysisk träning på recept ganska länge. Men jag vet inte om eller hur det funkar.

Den motionen bilden syftar på behöver man ju inte få recept på! ;-)

Ylva sa...

Ha, vilken bra bild! Måste kolla om det ser ut så på vårt apotek men jag har för mig att det står intim, inte lika kul.

Gunilla sa...

Tofflan, näe precis, den är ju gratis, ja om man inte behöver motionsredskapen då :)

Gunilla sa...

Ylva, precis, frågan är om dom skojade till det med flit eller inte :)

Anonym sa...

En bra kvinna klarar sig på egen hand!.. ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, men det är kul att träffa lite folk ibland :)

Anonym sa...

Har du rätt i... ;-)

Kattlådan sa...

Ha ha - under gångtävlingen funderade vi på vad "motionen" kunde vara värd. Först var vi inne på brottning (för det ligger nära till hands) men sedan bestämde vi oss för att aerobics snarast motsvarade ansträngningen! Där kunde man verkligen snacka om att förena nytta med nöje! ;)

Gunilla sa...

Tofflan, två flugor i smällen typ :)

Gunilla sa...

Katten, joru där nånstans så :)

Annapanna sa...

Bara nyckeln är på gym så kan du känna gott samvete tycker jag. Omorganisationen kräver väl en hel del energi den också!? pöss

Gunilla sa...

Anna, tyvärr hjälper det nog inte, organisationen är mest psykisk stress....pöss pöss

Daniel sa...

Åh tänk att man kan bli smal å få bra motion av piller!

Gunilla sa...

Daniel, piller ?? näe jobbet får du nog utföra själv :) .. men det tror jag du tycker är ett nöje :)

Fenixmonas sa...

Utmärkta redskap det där...hehehe...Kul blogg du har! Kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, kul att du gillar den :) kram tebax

Anonym sa...

hahhaha vilken bild ! Måste kopiera..carola

Gunilla sa...

Carola, ja där fick dom till det :)