torsdag 25 mars 2010

Dröm eller mardröm :)


I morse fick jag sms av korsordsprinsessan
som berättade att hon hade drömt att vi hade varit på bilsemester med våra döttrar, alltså 5 vuxna personer, och Tyson var med, hunden dom hade tidigare...









Vi åkte i min lilla clio..... och vips, där insåg jag att detta måste ha varit en mardröm :)


oooooooooooooooo




bild från nätet..


I går var vi till Garpenbergs Herrgård på kickoff...






Riktigt härlig miljö med säkert ett 20-tal sådana här små "trivselrum" att sitta och mingla i...





Vi såg inga spöken, eller jo, jag såg mig i spegeln när jag var på toa !





Riktigt trevligt em/kväll, kortfattad intressant information om läget på jobbet, lite trivselaktiviteter, mest spontanmingel..och sen en god middag som avslutade kvällen..




11 kommentarer:

Kattlådan sa...

Det är mysigt med lite guldkant i vardagen! :)

Gunilla sa...

Katten, ja det blev faktiskt riktigt trevligt, om än jag var liite skeptisk till att det låg "fel i tiden" :)

Anonym sa...

Men vilken mardröm, med fem vuxna och ett djur i Clion! ;-) Satt nån på taket då?

Herrgården ser ju bara urmysig ut! Kul att dagen var givande! Spontanmingel och god mat brukar vara det bästa! :D

charlotte sa...

det var riktigt härliga bilder. hon kanske hade en dold innebörd med drömmen-att du ska köpa en större bil

Gunilla sa...

Tofflan, hehe... det måste jag höra med drömmaren själv :)

Ja det är ett mysigt ställe, speciellt på sommaren, så mysig trädgård ute...fast det är ju insidan som "är" herrgården :)

Gunilla sa...

Charlotte, ja det måste vara hennes högsta dröm har jag förstått :) ... fast nu skaffar jag större lägenhet, här jäktar vi inte :)

Wandus sa...

God mat på ett mysigt ställe är aldrig fel.

Fläskdansen sa...

Det ser väldigt mysigt och fint ut, det var säkert jättetrevligt! Själv har jag aldrig varit på "kick off", sånt var inte uppfunnet på den tiden jag fortfarande förvärvsarbetade fullt ut.

Ha en trevlig helg! Kram!

Gunilla sa...

Wandus, nä så sant, och faktum är att man skulle önska man kunde vara ett par dagar på ett så där rofyllt ställe, verkligen avkopplande..

Gunilla sa...

F-dansen, nåväl, kanske inte, men nog har väl företeelsen funnits i alla fall under min 20 åriga jobbkarriär, fast kanske inte under det namnet :)

Ylva sa...

Jag hade för mig att jag kommenterat att jag firat nyår där. Det var trevligt att sova över förutom att en tjej spydde på min väska... Hoppas att er kickoff var något lugnare än vårt nyår.