tisdag 23 mars 2010

Kick off...





Har precis svalt den sista tuggan av Köttfärslimpan jag har ätit till lunch idag. Snart är det dags att köra igång att arbeta igen. I morgon stänger vi kontoret tidigt för en s.k kick off.. vi ska träffas på en herrgård inte så långt från drömfabriken, ha lite "aktiviteter" ni vet, "ta med oömma kläder för uteaktiviteter..." nåja, vi håller tummarna att vädrets makter är på våran sida. Sen serveras middag efter det.. så man somnar väl på stört när taxin levererat hem en vid 22 tiden..


Arbetsmässigt känns det som att vi är mitt i uppvärmningen, och att kick off..kanske kommer lite tidigt, men det är väl för att välkomna alla nya aktörer i organisationen...


På tal om kick off, så har vi börjat förbereda festernas fest som vi kallar det ... varje år firar vi dom som fyller jämt, men att samla in pengar och bjuda på en helkväll, då vi gemensamt lagar mat och underhåller både oss själva och jubilarerna... vet inte om det var så smart att ta på sig att vara med i underhållningsgruppen..det brukar ta en del tid ...och jag som redan är light utbränd.. nåja, det är roligt iaf !!


Håll tummarna för oss att det inte blir snö i morron !!


18 kommentarer:

Anonym sa...

Kick off tillhör inte mina favoritaktiviteter. Jag tycker att det oftast blir en massa tramsaktiviteter. Men hoppas din dag i morgon blir bra,hos er kan det ju var annorlunda.

Att fira såna som fyller jämnt (det var såna du menar, övriga fyller ju jämt så tillvida att alla fyller år en gång om året) har jag också varit med på i åratal. Skänkt pengar, varit med på uppvaktningar... Tja, om två år när jag fyller halvsekel, är det välk inte en jäkel som firar mig!.. Men det kan ju vara kul att fira nån man gillar och att göra det på ett lite annorlunda sätt, som hos er... Hoppas det, i alla fall! :D

Gunilla sa...

Tofflan, det kan vara trevligt med "kick off.." har också varit med om en del under åren, men just nu känns det som den kommer lite för tidigt, eller lite för sent...liksom. Fast jag väljer att se det som trevligt, för vi har valet att inte deltaga, och det har hänt det också..

Det firas säker på många olika arbetsplatser på olika vis, vårat upplägg "fyller 12 år" i år, och är fortfarande populärt...så vi kör så länge vi tycker det är skoj. Vi lägger 200:- var, och får en fin trerätters middag inkl. dryck, och massor av underhållning :)

Anonym sa...

Det låter som om du ändå befinner dig på en bra och trevlig arbetsplats som månar lite om de anställda. Det är en kul och annorlunda idé det där med middagen!
Hoppas allt går bra! :D
(Usch så negativ jag lät i förra kommentaren!)

charlotte sa...

sånt tar ganska mkt tid i anspråk. därför ställer jag aldrig upp i festkommitten för man är alltid två o det slutar med att den andra får dra det tyngsta lasset eftersom jag bara jobbaarr halvtid o det är ju inte riktigt schysst tycker jag
sv: misstag händer så lätt

Kattlådan sa...

Kul med allt som bryter vardagstristessen. Hoppas att ni får ett alldeles underbart vårväder!

Gunilla sa...

Tofflan, ja men man är ju sig själv och sina egna upplevelser närmast, vi hoppas att din nästa arbetsplats blir bättre !!

Gunilla sa...

Katten, såg inte alltför lovande ut, men bättre än idag ! Rapport kommer :)

Daniel sa...

men att ställa till kalas e ju bara rolig stress som tur e!
Strävan mot en rolig sköööj kväll.

Fenixmonas sa...

Japp! Hoppas du slapp snö...mina tummar kom nog med lite sent! Kul att vara med och arrangera! kramiz

Gunilla sa...

Daniel, precis, det var så jag tänkte :)

Gunilla sa...

Fenixmonas, solen skiner nu på morron...men det kan nog molna på..bara vi slipper SNÖ :)

Margit sa...

Hej Gunilla!!! Så även du "bor på 2 ställen"...När jag jobbar så är jag i Eskisltuna, däe jag för 2 år sedan flyttade från min 3.a till en liten 1:a på 26,5 kvm. Lasse bor i Kolsva, 5,5 mil ifrån. Har ett 2 våninshus.
När jag jobbar så är jag i eskilsrtuna i lila...och jobbat av då åker jag till Lasse..Har alltid en väska med GREJER som är "jag"...den måste med fram o tillbaka...Jag har fyllt 66...och har jobbat 100% natt tills jag fyllde 66..och nu jobbar jag "bara" 61%...kanske fram tills jag fyller 67 sista jan -11.
Oraktiskt att ha det så med boendet när man träffas i "den åldrn"...och vi båda har barn...Enklare när "en går bort"...då är det enklare för barnen att ta r eda på... inget bråk...
Kramen vännen!!!
Kramen vännen!!!

Gunilla sa...

Margit, det är nog många som bor i väskor:) .. och det funkar väl oftast bra det också :)
kram på dig!

charlotte sa...

hoppas att du hade det ´kul!!

Gunilla sa...

Klopp, japp det var faktiskt jättetrevligt !

Wandus sa...

Festa lugnt och gör ingenting som jag skulle ha gjort. ;)

Wandus sa...

Festa lugnt och gör ingenting som jag skulle ha gjort. ;)

Gunilla sa...

Wandus, det skulle jag aldrig göra :))