söndag 14 mars 2010

Härligt helgväder - igen !



Härligt helgväder, än en gång! I går fick jag kliva upp megatidigt och skjutsa yngsta dottern som skulle med vänner och titta på ridtävlingar. Redan på morgonen sken solen från en klarblå himmel.

På förmiddagen åkte jag med den andra delen av den yngre generationen och den äldre för att shoppa lite. Det var tydligen lördagsgodiset som var viktigast :)






På eftermiddagen tog vi oss till stallet och tog med pållen på en promenad..









Idag blev det en promenad hemifrån till stallet för att möta yngsta dottern som haft lektion idag..


...och där fanns den här lilla sötisen....

Nu är det dags att slappa lite !!! Ha det gott vänner !


26 kommentarer:

Ylva sa...

Oj, det ser ut som att hästen måste balansera på en liten smal stig. Fina bilder!

Anonym sa...

Jaaa, lördagsgodis ÄR viktigt! Men ååå vilken sötnos på sista bilden!!! Vill gosa!!! :D

Micael Rombin sa...

Gillar att läsa dina betraktelser så varsågod.

http://sonofaplummer.files.wordpress.com/2010/03/sunshineblogaward1-fran-mycket-annat-och-lite-betong2.jpg

Gunilla sa...

Ylva, nåja dom går faktiskt inte så brett :)

Gunilla sa...

Tofflan, du den är såå sööt och lugn och skäller inte.. bara tacksam över att man gosar lite...ja typ som Anna :)

Gunilla sa...

Michael, fick inte upp nått på den adressen ?? :) ha en fin måndag !

Maria sa...

Lördagsgodis är livsviktigt.

Anonym sa...

Så himla söt! :D Hunden, alltså. Min Anna skäller inte heller när man gosar med henne! ;-)

Gunilla sa...

Maria, absolut :)

Gunilla sa...

Tofflan, asså, hon väger kanske 2 max 3 kg, mest päls...ja hunden alltså...å såå sööt

Anonym sa...

Ni verkar ha ett härligt liv där uppe, man längtar ju ut till landet nu. Det är frihet. carola

charlotte sa...

lördagsgodis är det klart viktigaste på hela veckan

Gunilla sa...

Carola, näja, landet .. vet jag inte men vi bor i utkanten av bebyggelsen :)

Gunilla sa...

Charlotte, ja det verkar så :)

Pjoltas sa...

Fablarns så trevligt!
=)

Micael Rombin sa...

Du ska få upp din utmärkelse om du kopierar adressen i webb fönster. Annars får du skälla på Tofflan för det är hennes instruktioner jag följer

Margit sa...

Hej Gunilla!! TACK för din varma o goa kommentar om Lasse o mej!!
Du kan kolla gårdagens blogginlägg så får du se vad som hände ...före..på övningen...men det kommer flera tillfällen...
Kram!!

Anonym sa...

Mja, det enklaste är ju om Gunilla bara kopierar bilden direkt från bloggen genom att högerklicka på den och spara ner den på sin dator...
:D

Gunilla sa...

Pjoltas, ja..mysigt med helg o finväder :)

Gunilla sa...

Micael, hmm ja, men du, jag kommer inte ens till din blogg när jag klickar på ditt namn ? visst har du flyttat i bloggvärlden ?? :)

Gunilla sa...

Margit, vilken otur... :( tekniken kan man aldrig lita på..bättre lycka nästa gång !!

Gunilla sa...

Tofflan, jo det är det nog :) ... skäms att säga att jag har inte haft tid att skicka vidare awarden :( ... men det ska bli :)

Anonym sa...

Ja jag är ju nyfiken på dina tolv bloggare!
Micael har ny adress till sin blogg, http://sunofaplummer.wordpress.com tror jag det är, annars finns den på hans gamla blogg.

Gunilla sa...

tofflan, tack för hjälpen, och nu finns en special award till Er gullisar på min blogg !!

charlotte sa...

iddag blir det godis här också (inte4 bara förra veckan) o new moon

Gunilla sa...

Charlotte ! rätt tänkt. New Moon o godis, kanske några döskallesegisar skulle passa :)