torsdag 11 mars 2010

Några dagar av funderingar då !!


Upp till mig, eller upp till OSS !!









I dag ringde dom från Gamla byn och sa att jag hade första tjing på "Cocacola-lägenheten" som jag bloggade om härom dagen. Fick det positiva beskedet att lägenheten skulle totalrenoveras och det innebär förutom nya tapeter, målning och golv i samtliga rum, även ett helt nytt kök !! Badrummet skulle också totalrenoveras - det skulle ta totalt en och en halv månad med renoveringen, men det är bara postitivt för oss, om vi tackar ja, för jag har en lägenhet att sälja i så fall...



Varför tvekar jag? Jo jag trivs i bostadsrätten jag har nu, men den är i minsta laget... men den här nya lägenheten är inte såå mycket större i kvadrat, men det blir ett större kök och ett till riktigt sovrum. Hyran blir ett par tusenlappar till . . det är väl det enda stora negativa i sammanhanget...



Tack o lov fick jag på mig till början av nästa vecka att bestämma ... nu blir det att väga för o nackdelar och höra vad brudgänget tycker ...



En till nackdel, jag har inget takräcke till Renaulten :)


32 kommentarer:

Kattlådan sa...

Det är jobbigt att flytta. Hur gamla är tjejerna? Dvs de ska väl inte bo hemma hela livet? Jag som bor i hyresrätt skulle mycket hellre bo i bostadsrätt.

Gunilla sa...

Katten, jo förvisso, och en bor i stort sett inte hemma :)
Men, lägenheten jag har, har en ingen smart planering, egentligen inte plats för nån möbel i köket, mm. Och det är en gammal lägenhet som måste grundrustas på alldeles för avancerad vis.. (50 tal) Men vi har iaf jättefräscht badrum sen stambytet ifjol :)

Jag hamnar ändå på en bra hyra, har bara oförskämt billigt nu. Men som sagt, vi ska grunna :)

Fenixmonas sa...

Inte enkelt alltid, men du får väga för-och nackdelar...du har ju lite tid på dig. Kramen

Annapanna sa...

Klart vi ska ha trean ;) <3

Anonym sa...

Ett sovrum till är inte fy skam, bättre planlösning är mer värt än större yta. Har du råd med ett par tusenlappar till så slå till! Får du sen nåt fel i lägenheten är det bara att ringa nån vaktis och så fixar de det. Vi som bor i bostadsrätt måste fixa och betala allt själva.
Nej, jag skulle INTE bo i bostadsrätt om jag inte redan gjorde det, så att säga. Nu är det ju ingen som vill ha mig som hyresgäst eftersom jag är arbetslös, så att sälja bostadsrätten skulle innebära problem för mig med boendet...
Men du... Jag tycker att du ska slå till!!!

charlotte sa...

har du råd med ett par tusen i dyrare hyra så är det väl inte så mkt att tveka över. låter som du verkligen är sugen på den här lgh:en

Ylva sa...

Det låter svårt! Vi tittar lite efter hus men vill helst ha något för max en miljon och inne i stan och det blir inte heller lätt.

Gunilla sa...

Fenixmonas, precis man får tänka igenom, det är mycket att tänka på !!

Gunilla sa...

Anna, den ska bli intressant att titta en gång till, nu när man vet att man får totalrenoverat !

Gunilla sa...

Tofflan, precis, jag har bott i brf nu i snart 8 år..och det behövs egentligen en rejäl renovering här, nya vitvaror osv.. det drar iväg, och det är precis som du säger tryggt att bara kunna ringa vaktis om nått inte funkar.
Visst har jag råd, annars skulle jag inte tänkt detta. Vi ska ta en titt till och känna in :)

Gunilla sa...

Charlotte, det ställde sig helt annat när man fick reda på att det blir totalrenovering.. hade nästan släppt det annars, för flyttat in i nått sunkigt hade inte varit aktuellt precis..och jag har kollat ett antal lägenheter dom sista åren, och denna låg ungefär där vi tänkt ... det kanske är meningen då :)

Gunilla sa...

Ylva, ja det är klurigt. En investering är ju alltid lite vågad, jag veta iaf att jag kommer gå med vinst på min lägenhet, värre om man ska ta lån på nått som man inte vet ökar eller minskar i värde

Anonym sa...

Ja kika en gång till och känn efter! Och som sagt, det är ju inte helfel att slippa renovera själv - och att få renoveringen betald... Så blev det för min mamma och hon är helnöjd! :D

Gunilla sa...

Tofflan, japp ska göra det, men du ska veta att jag är känd för att inte kunna bestämma mig för nått...men när nu läget dyker upp och att man får så god tid på sig att förbereda försäljning av nuvarande lägenhet, då inflytt är först i mitten på juli ..det är så bra tajming..nåväl, vi får see..

Har mamma din flyttat ännu ?

Pjoltas sa...

Ah shit vad kul och spännande för dig!
Ja nu får du skriva plus- och minuslistor.
Lycka till!
=)

Gunilla sa...

Pjoltas, ja sen får det väl bli omröstning, och jag är enväldigt domare och har avgörande rösten :)

Annapanna sa...

Jag röstar JA ;)

Anonym sa...

Ja men då så! Då behöver du ju inte stressa med försäljning, packning etc! Och du har ju så DUKTIGA BARNarbetare som kan packa åt dig! :D
Nej, mammas hus kom ut på nätet till försäljning nu i veckan. Första visningen är torsdag nästa vecka!

Jessica sa...

VI SKA HA DEN! :D

Gunilla sa...

Anna, noterat :)

Gunilla sa...

Tofflan, ja själv är man bara arbetsledare isf :)

Hoppas husförsäljningen går snabbt o smidigt !

Gunilla sa...

Jessica, noterat :) .. i kväll tar vi en titt igen då :)

Margit sa...

Hej Gunilla!
ja den lägenheten kommer naturligtvis se HELT ANNORLUNDA ut utan Coccacola burkarna....
Trevligt att få flytta in i en så helrenoverad lägenhet..som det verkar kunna bli..
Kramar!!

Margit sa...

Hej Gunilla!
ja den lägenheten kommer naturligtvis se HELT ANNORLUNDA ut utan Coccacola burkarna....
Trevligt att få flytta in i en så helrenoverad lägenhet..som det verkar kunna bli..
Kramar!!

fen sa...

Flytta...
Det är helt rätt, känner jag på mig :)

Är ute på bloggrunda och hejar. Hej!

Trevlig helg.

Gunilla sa...

Margit, jo det är fräscht att få helt nytt, speciellt kök o badrum är det ju inte så ofta man får uppleva det :)

Gunilla sa...

Fen, vad kul att du tittar in !! Du har ju försvunnit din blogg :(
Men, desto trevligare att du hälsar på!

Tack för din intuition ... :)

trevlig helg !

charlotte sa...

vad har du bestämt dig för då?

Gunilla sa...

charlotte, önskar det vore glasklart... :)

Anonym sa...

Du har en award att hämta hos mig!
http://tofflan.wordpress.com/2010/03/14/blogaward-sunshine/

Ha en bra söndag!

charlotte sa...

du måste meddela miig när du tänkt färdigt. är lite nyfiken av mig

Gunilla sa...

Charlotte, kontrakt är skrivet, så i slutet på sommaren blir det flytt :)