måndag 8 mars 2010

Jag blev full av min Coca Cola...

..var det en kille som sjöng vid uttagningarna till IDOL för ett par år sedan, rolig prick. Behöver nog inte förtydliga att han INTE gick vidare... men det blev nog en upplevelse han inte glömmer i alla fall !!








Varför jag blev påmind om denna var för att vi var och titta på en lite större lägenhet i fredags, och alla höll på att få en smärre chock när vi kom in i hallen... förutom att det var saker överallt, så var det mest extrema att det satt cocacola-tavlor och liknande i rader, vimplar och flaggor...och gud vet allt...



När vi kom in i vardagsrummet så blev det om möjligt ÄNNU mer på väggarna, det gick knappt att urskilja vad det var för tapet därunder... colaburkar travade på hyllor osv. osv.


Vi hade avtalat dan innan att vi skulle komma efter fem på fredagen, och jag slog en signal strax efter fem för att kolla om det var OK att vi ramlade in och kikade ..

Cocacolamannen: - ja, det går bra sa killen, ungefär när kommer ni?

Gunilla: - ja, om en kvart är det ok?

Cocacolamannen: - Det blir bra det !

När vi kommer dit så håller dom precis på att ska äta !!! en liten son satt i tv soffan och åt, en mindre kröp/gick runt på stappliga steg, och frun i huset stod och slevade upp mat.... hmm.. något pinsamt att knalla runt där och kolla när dom precis skulle äta, varför sa dom inte att det passar bättre om en timme ? :)

18 kommentarer:

charlotte sa...

haha det var inget fel på inlevelsen iaf

Wandus sa...

Oj! Konstiga människor finns det gott om. F.ö. anser jag att Coca Cola troligen är det mest onyttiga man kan sätta i sig näst efter knark, dessutom är det äckligt (alldeles för sött).

Annapanna sa...

Ja, det var riktigt pinsamt att snubbla runt över krypande barn och alla saker men den lägenheten kan bli riktigt fin om den blir "fixad" :)

Kattlådan sa...

Jag håller med Wandus (what's new?).

Långt ifrån "staging" där alltså? :)

Gunilla sa...

Charlotte, näe och även om han blev lite moloken så hade han funderingar om en ny låt på väg ut :O

Gunilla sa...

Wandus, här dricks inte mycket läsk, men ett par gånger per år kan jag bli toksugen på COKE..men högst sällan. Det är väl mest socker och tillsatser i så det är väl inget man ska ösa i sig, kanske var killen cocamissbrukare :)

Gunilla sa...

Anna, jo, en rejäl makeover, skulle vilja titta en gång till, utan att känna att man kom precis
mitt i maten :)

Gunilla sa...

Katten, näru, snarare tvärtom..tror sällan jag sett nått stökigare och rörigare inredning :)Detta var hyresrätt, så dom bryr sig väl inte :)

Anonym sa...

De kanske skulle ha haft en Toffel-mäklerska där, som ryade åt dem att försvinna..? ;-)

Fläskdansen sa...

Beskrivningen av lägenheten påminner om lyan till ett ex (tidigt 80-tal). Han hade draperier av ölburksringar, vimplar och navkapslar på väggarna, stora pyramider av tomma ölburkar mot väggen som dekoration och till råga på allt så hade han tavlor med GRÅTANDE BARN på väggarna!

Häftig Idol-kille. Man undrar om han är seriös!

Gunilla sa...

Tofflan, ja är du bra på det?? :) Hör av mig om det blir ett till titt :)

Gunilla sa...

F-dansen, ojojoj... ja, och ändå kan man förstå om det varit nån ungdom som tyckte detta var "ballt".. men detta var en barnfamilj så det var liksom helkonstigt. I ett av barnens rum hade dom tydligen badlakan med disneyfigurer på som "tavlor" huuhh.. det missade mina ögon :)

Micael Rombin sa...

Personligen föredrar jag Pepsi, men tycker att Coca.Cola alltid har haft snyggt reklam material. Jag skulle nog ha valt en plats för min cola dyrkan och skiftat tavlor då och då istälet för att ha alla uppe.

Gunilla sa...

Michael, ja lite lagom COCCO är bäst :)

Daniel sa...

Kanske det var han i idols! Kanske han bara färgat håret!!!

Gunilla sa...

Daniel, ja och blivit 20 år äldre :)

Wandus sa...

Jag har tavlor med klassiska reklambilder av Bullens Pilsnerkorv och Fyffes bananer i mitt kök. Det är stil det. ;)

Gunilla sa...

Wandus, det låter lite rimligare och mer passande :) Nån tavla/attiralj av Cola är ju helt OK...men en invasion av det hela blev en smula "to much" :)