tisdag 2 mars 2010

Varning för träningsvärk !!!

. .nåja, risken är kanske inte så stor, och jag sitter här idag UTAN träningsvärk ! Igår kom jag och dottern på att vi skulle ta en sväng med sparken. Det var åratal sedan jag åkte spark, riktigt bra flåsträning det där !!



Jag vet inte om det var hurtigheten som gjorde att jag drömde väldigt konstigt på morronsidan ..

Jag drömde att jag var i Västerås av alla ställen. I en stor lägenhet med massor av folk, lite konstig blandning av gamla bekantskaper... nåväl, det var lite feststämning och det blev sent, och jag skulle sova över där. Vaknade i drömmen och fick smått panik, då klockan var 11 !! Oj oj ..och jag som inte meddelat jobbet att jag kanske skulle bli sen... Men, plötsligt kom jag på att det var LÖRDAG !! Puh, vilken tur. Hade precis börjat fundera på hur jag snabbast skulle ta mig till jobbet. Ett alternativ var att ta tåget... och ett att CYKLA...eftersom jag hade cykeln med mig :) ...

Plötsligt var mina döttrar med också, och dom satt båda två !! på pakethållaren ?? vi tyckte vi skulle ta oss tid att käka på mc D innan vi for norrut.

Här "vaknar" jag av min "riktiga" klocka ringer, och jag blir först lite konfunderad för det var väl lördag?? inser nu att jag drömt, och när jag svalt besvikelsen över den missade Mc Feasten, så var det var ganska skönt att kunna trycka på snooze och vakna lite sakta, istället för att ha 7 mils cykling framför sig, med en 17 o en 18 åring på pakethållaren :)






Jag tror jag håller mig till sparken ändå tills våren kommer !!



15 kommentarer:

Pjoltas sa...

Schysst dröm!
Du kommer få träningsvärk av den där drömmen. Och Västerås!? Ja, drömmar är drömmar minsann.
=)

Gunilla sa...

Pjoltas, ja den var på gränsen till mardröm *asg*

Ylva sa...

Västerås, det var väl inget? Jag vaknade i ett krig och skulle fly till Afghanistan.

Anonym sa...

Vilken dröm! Förstår att du var alldeles utmattad när du vaknade! Själv har jag varit ute och åkt bil och svurit över galna självmordscyklister som kör i värsta snömodden och halkar än hit, än dit. Snart kör jag över nån - UTAN att jag egentligen vill! (Fast lite vill jag...) Galningar! Så håll dig till sparken!

Fenixmonas sa...

Vilken dröm! Ibland kan det bli de mest vansinnigt konstiga drömmar...då är det gott att få vakna! För hur skulle det gått med tjejerna på pakethållaren...hihihi...Kramiz

Gunilla sa...

Ylva, ja det var lite mer spännande förstås :)

Gunilla sa...

Tofflan, japp cykeln var bara in my dreams .)

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja eller hur vilken tur man gjorde :)

Wandus sa...

Vilka hurtiga drömmar du har.

Wandus sa...

För första gången i mitt vuxna liv har jag i vinter sett en person åka spark (en gammal dam). Det såg jobbigt ut men sparken fungerade lite som en rullator på medar.

Fenixmonas sa...

Här vaknade jag upp ur en drömlös dröm...ja, jag kommer i alla fall inte ihåg vad jag drömde...men jag väcktes av telefonen halv fyra! Men det var ingen där, någon la på..!!

Gunilla sa...

Wandus, bättre man vore hurtig i.r.l.. men men :)

När det är nyplogat och osandat så är sparken värsta racern :) .. men tyvärr ser man inte många som sparkar nuförtiden... beror väl på att det sällan ÄR sparkföre :)

Gunilla sa...

Fenixmonas, det är INTE kul...nån som var ute på lillördagsäventyr kanske ? :)

Wandus sa...

Efter att otaliga gånger ha dragit till skogs med skidor på fötterna denna vinter kan jag konstatera att det där med "en sund själ i en sund kropp" verkar stämma. Jag känner mig smartare och på bättre humör än jag brukar göra på vintrarna, då jag vanligtvis bara brukar vara trött, seg och dyster.

Gunilla sa...

Wandus, härlig känsla !!

Tänkte på det igår kväll när jag var ubertrött och det drog mot en kväll på divanen...men det var väl sjutton också, jag MÅSTE ut. en halvtimmes promenad och jag känner mig mycket bättre till mods efter en hård dag på jobbet