lördag 22 maj 2010

22 Maj, då världen stod stilla..för 43 år sedan...

äh, skoja bara. Det var bara jag som föddes då :) ... skulle egentligen inte ens göra ett inlägg om saken, om det inte var för mina gulliga barns tilltag i morse. Dom åkte iväg på ridtävlingar kl 6, och ville inte väcka mig, men att mötas av paketslingrad väg från sängen var väl gulligt !!






...och jag älskar Er !!!

Vill ju se när tjejerna tävlar, men ridsporten är en tidskrävande sak, dom åkte kl 6 och hon tävlade för en timme sen, hon ligger tvåa nu och då blir det final i morron, så då måste dom frakta med sig hästen igen och upp tidigt igen... puh.

Jag hade sån tur och blev redan firad i går av Annas goa föräldrar, när jag var ner och såg till konvalecenten. På tal om firande fick jag ett gott skratt i morse, när mamma ringde. Hon pratade på om väder och en tilltänkt cykeltur. Sen erbjöd hon sig att laga mat åt oss om vi ville. Gulligt av henne, såklart tackade jag ja. Sen, när vi pratat klart och sa hej då, så hörde man ... öh, men du... grattis förresten !! :)

Jag har varit lite dålig på att besöka mina bloggvänner, har fått hårddisken utbytt här i veckan, och nu måste jag lägga upp er som mina favvisar igen, så det är bekvämt att gå på bloggrunda.

Ha en trevlig helg alla !!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Men GRATTIS och KRAM!!!! Och vilka gulliga döttrar!!!!! :D

Systerdyster sa...

GRATTIS!!! Vilka underbara döttrar du har.

Gunilla sa...

Tofflan, tack, ja dom är uppfinningsrika o goa !!
Kram tebax !!

Gunilla sa...

Syster (förhoppningsvis inte dyster..) tack tack !!

Micael Rombin sa...

Får väl sälla mig till gratulanterna. Grattis

Tatiana sa...

Vilka fantastisk döttrar du har!!
Och grattis! Vi majbarn är bäst :)

Margit sa...

GRATTIS Gunilla!! Så du fyller idag!!! Hipp hipp hipp hurra!!!
Förstår att även din dotter HAR MYCKET ONT!! Länge innan det läker...har nu jobbat min första natt efetr 6 v sjukskrining...känns betysligt bättre..
Snart till jobbet igen!!
Kram!!!

Kattlådan sa...

Ha den äran och gratulerar! Så där många paket har jag inte fått av mina barn ens om man räknar alla julaftnar och födelsedagar tillsammans. Rart (fast inte på norska då).

Gunilla sa...

Micael, tack vännen !!

Gunilla sa...

Tatiana, eller hur;)

Gunilla sa...

Margit, skönt att du är igång..hoppas det känns ok!!

Gunilla sa...

Katten,tack...helt enkelt :O

Annapanna sa...

Så goa de är tjejerna! Synd att inte jag kunde komma och ge dig frukost på sängen...
STORT GRATTIS TILL DIG
Vi ses snart
PUSS
/Konvalecenten ;)

Gunilla sa...

Konvalecenten...haha tack ...viktigast nu är att pinnarna i ryggen på dig fastnar där dom ska §§

Anonym sa...

grattis. det var gulligt gjort av dem
kram o hoppas du haft en bra dag

Anonym sa...

Hoppas att du överlevde allt firande igår! :D

Ha en bra söndag!

Gunilla sa...

Kloppan, tacka så mycket
kram tebax

Gunilla sa...

Tofflan, det blev ett lugnt firande. Men mor kom med go mat och bjöd på, perfekt. Idag ska jag nog upp till Borlänge och se finalerna i dotterns tävlingar..med det regnar ju :(

Anonym sa...

Hur gick det för dottern??? Här regnade det HELA DAN igår... :-( Men idag, måndag, lyser solen och himlen är alldeles, alldeles blå...

Gunilla sa...

Ja, dottern knep två andraplatser, i regnrusket :)