måndag 24 maj 2010

Telia, var god dröj...

Min mor ringde nyss och var något frustrerad. Hon hade nämligen försökt komma i kontakt med Telia för en felanmälan... "man ska trycka på siffror, och dom pratar så fort när dom ger valalternativ..."

Jag tog på mig att ringa och felanmäla, och det var knappt jag hann med i valalternativen, men kom till slut fram och fick besked att jag stod i kö. Efter en kvart började jag också får upplysning om vilken plats jag hade i kön, det var no 95 då... Nog är det väl märkligt att det
ska vara så krångligt att ringa till dylika instanser !!





Hur gick det då när jag till slut kom fram? -"Men, du är inte kund hos Telia". Då har hon bytt leverantör, men hon bad mig ringa Telia. Ringer henne och säger som det är, "inte, trodde jag det börjat gälla än" ... men telefonen funkar nu iaf...

I går var vi som sagt till Borlänge och tittade när dottern red finaler i ridtävlingen. Hon slutade på 2:a plats i båda grenarna. GRATTIS !!!

Vilket BUSVÄDER det var när vi åkte, regn o storm, och vinterkläder på!! Det avtog dock, så vi slapp det värsta. Märkligt varannandagsväder det är !!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, du ÄLSKAR din mamma, va?! Hon låter otroligt lik min!!!!!

Hälsa dottern och gratulera till silvret! :D

Stattinskan sa...

Man kan ju tycka att de skulle ha bättre service - när det är ett telefonbolag :-/
Grattishälsning till dottern :-)

Gunilla sa...

Tofflan, ja undrar om dom inte är släkt :) .. dottern är nog inne här och läser sitt grattis nån dag :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja dom och många andra företag och inrättningar är rena skräcken, speciellt för äldre, med dessa inknappningar och val !!

Ylva sa...

Hehe, det blir en bra felanmälan; jag kan inte ringa med Telia för jag har sagt upp abonnemanget...

Gunilla sa...

Ylva, jag kör också bara med mobil nuförtiden :)
(och inte Telia :)

PJOLTAS sa...

Hur ska man kunna ringa till Telia och felanmäla telefonen om den inte fungerar?

=)

Anonym sa...

Pjoltas har en poäng! Samma som ett av ställena där jag har en e-post-adress. De skickar information om hur ärendet fortskrider och vad man ska göra - till e-post-adressen. Men om det är inloggningsproblem, vilket det är nio gånger av tio, blir det ju flängt...
http://tofflan.wordpress.com

Gunilla sa...

Pjoltas, från en telefonkiosk:)) .. näe men dom flesta har ju mobil numera, men du har en poäng där :)))

(eller en dotter..)

Tofflan sa...

Jag har skitsvårt att kommentera hos dig... :-( Det står open-ID-fel så därför är jag anonym...

Gunilla sa...

Tofflan, ja, snodde ditt uttryck där. Och, tänk att försäljare via telefon kan binda dig vid avtal på två sekunder, men det ska ta timvis att ta sig ur om man vill det!!

Kattlådan sa...

Det så klart att de låter alla vänta länge i växeln så att taxan tickar. Affärsidé ju!

Grattis till din duktiga dotter!

:)

Gunilla sa...

katten, ja precis, men den här gången var det min taxa som tickade..attans :) gonatt :)

Stattinskan sa...

... pilar in och önskar en härlig lill-lördag :-D
Kramar

Gunilla sa...

Stattinskan, det tackar vi för och önskar detsamma tillbaka :)