fredag 7 maj 2010

Gomorron Sverige ...

Har vaknat och ätit frukost och plöjt igenom morrontidningarna. Solen skiner från blå himmel och det skall bli en promenad lite senare.



Sitter nu framför GOMORRON SVERIGE, och ser Anders Eldeman som gäst hos Christian Luuk. Dom diskuterar det populära programmet MELODIKRYSSET, som ca 1,5 miljoner lyssnar på varje vecka.

Jag och kryssprinsessan sitter bänkade med frukost och datorer på lördagsförmiddagarna, det har blivit tradition sen ett tag tillbaka. Vi är med i en facebookgrupp som heter Melodikrysset - the harder way, ett jättetrevligt komplement. Det funkar så att man lägger in ledtrådar till svaren, så kan man inte så får man lite hjälp på traven. Det är inte bara till hjälp, det är jätteroligt att läsa alla underfundiga ledtrådar...

I kväll har vår avdelning personalfest. Jag skall känna av under dagen om jag åker ut och äter en god trerättersmiddag, brukar vara supertrevligt på den festen, så lite sugen är jag.

Jag säger som jag brukar...vi får seeee ..

10 kommentarer:

Anonym sa...

Melodikrysset var nåt ett av mina ex tyckte vi skulle roa oss med - för enligt henne gör alla flator det... Ha ha, inte den här! Men jag förstår om man tycker att det är kul! Själv kan jag snöa in på sudoku ibland, så jag vet hur det är att vara fast i ett kryssbegär!

Gå åtminstone och ät god mat i kväll! Det kan ju bli lite upptrappning inför nästa vecka! Eller?

Kramen!

Gunilla sa...

Tofflan, haha !! meh, vad surrade det exet om, det har jag aldrig hört talas om :))) Det tror jag nog inte är "medelkrysslösaren" precis :))

Japp, skall hoppa in i duschen strax och bege mig en mil norrut och träffa mina goa kollegor, ser riktigt fram emot det faktiskt!
kram på dig!

Kattlådan sa...

Bra att du väljer att gå. Det låter trevligt! Hoppas att det blir det också.

Anonym sa...

Men mitt ex är ju ett ex - av flera skäl... Inte så smart är ett...

Hoppas du hade en trevlig kväll och att det kändes rätt att gå dit!

Gunilla sa...

Katten, ja jag är glad att jag åkte, hade supertrevligt.God middag och rolig underhållning. Sen dans på det i ett par timmar..mina beeen... ;)

Gunilla sa...

Tofflan, ja det har du rätt i:)

Som sagt ovan, en jättetrevlig kväll blev det!!

Annapanna sa...

Härligt att kvällen blev bra! Nu är det dags för kaffe, macka och krysset! Vore det inte för de fyra (dj-la) milen mellan oss skulle allt vara perfekt. Miss you

Gunilla sa...

Anna, men snart ses vi ;) i em <3

Fläskdansen sa...

Du skulle bara veta vad JAG vet om Herr Eldeman... *tralalala*

Hoppas allt är bra med dig och att du får vila och samla krafter!

Ha en fortsatt trevlig helg nu. Kram!

Gunilla sa...

F-dansen, har du sagt A får du säga B :) vad är det för spännande tro ? :))

kram