onsdag 2 juni 2010

Sol Sol Sol...

Det här är lite skämmigt, med eftersom jag gissar att ni tycker om att höra när andra "gör bort sig" så tänker jag bjuda på det :)

Jag brukar slänga mig i solariet några gånger på vårkanten, så också i år.




I går tog jag mig för att åka till Solstugan och bättra på brännan lite. Jag är oerhört trött nuförtiden, så det var inte konstigt att jag somnade. Det som var mer konstigt var att jag inte vaknade när solariet slog av...
... efter ett tag (hmm... kanske en halvtimme sägs det..) så vaknade jag när någon knackade på dörren...
J-drar tänkte jag och flög upp och slängde på mig kläderna...hann tänka "oj, pinsamt och gå ut nu.." men vad hade jag för val ?
Det komiska i krångsången, var, att det var mina döttrar som stod där ute, tillsammans med 2 andra personer. Alla hade solat klart, men var nyfikna på vad det var för "pucko" som somnat i solariet...

15 kommentarer:

Annapanna sa...

men pluttan... hehe. Tur att solariet slår av automatiskt - annars hade du blivit rostad. <3

Stattinskan sa...

Haha, jag somnar definitivt inte i solarier ... jag ligger mer och känner mig levande begravd :-)och väntar på att glasskivan ska spricka ...

Tofflan sa...

Du får ta med dig en väckarklocka nästa gång! :D

Anonym sa...

Jag trodde att alla somnade i solariumen..Då slipper man ju ligga där och plågas i värmen..
Carola

Gunilla sa...

Anna, precis :)

Gunilla sa...

Stattinskan, åh dom här nya solarierna med kylning, en ren njutning. Värre förr med svettlådorna :)

Gunilla sa...

Tofflan, du, jag tänkte det, det blir väckning på mobilen då :)))

Gunilla sa...

Carola, håller med, tycker det är riktigt avkopplande...MEN jag brukar vakna när det slår av ...

Tofflan sa...

När jag solade på jobbet förut brukade jag ofta somna, men sen vaknade jag när solariet slog av och det började bli kyligt/nån stod utanför och bankade på dörren... ;-)

Stattinskan sa...

SVAR: Din "buse" :-) du menar inte att du blev av med körkortet? ... du verkar vara en större trafikligist än mig ... och det vill inte säga lite ;-D
Kram

Stattinskan sa...

God morgon Gunilla. Ännu en dag med strålande sol och humör :-)
Kramar

Gunilla sa...

Tofflan, då är jag inte ensam :)))

Gunilla sa...

Stattinskan, god morgon :)man måste ha lite dåliga erfarenheter också ;) kram

Daniel sa...

huh ja tack å lov slog den av av dej själv! :)

Gunilla sa...

Daniel, ja annars har det nog rökt om mig nu :)