fredag 4 juni 2010

Sladdlös . . .



Jag laddade för att göra ett inlägg om gårdagen företagstillställning på gammelgården, men hittar inte överföringssladden. Så det får bli en annan dag istället. Vi hade iaf en trevlig kväll
med mycket god mat, kockarna grillade kyckling, lax o kött. En kanooongod hemgjord potatissallad, massor av andra röror o sallader.


Hur kan man förresten tappa bort denna sladd? vi förvarar datorn i stort sett på ett ställe, med undantag för att dottern tar med den in på sitt rum. Nåja, den dyker väl upp.


Idag är det en vecka kvar tills äldsta dottern tar studenten. Först blir det bal på tisdag, då får man ut och titta på alla fina par. Jag har lite tur, för vi ska fira kusinerna ihop hemma hos faster, som har fixat och beställt mat. Så det enda jag ska göra är att fixa lite utsmyckning.
Här flankerar dom två blivande studenterna sina "småsystrar".

10 kommentarer:

Stattinskan sa...

Åh vad fina dom är ... alla fyra.
Hoppas bal och fest blir minnesvärda :-)
Kramar

Anonym sa...

Studenttider , då har du fullt upp nu då Gunilla. Och balen har väl varit ? Min dotter tog inte studenten för hon fick ett arbete istället, men jag var orolig länge för hur jag skulla ha lagt upp festligheterna.
Carola

Pjolas sa...

Gah! Studenttider minsann! Nu blir det tårtbak och alkolås på mopederna alltså?
Skippa sladdrna och fixa bluetooth (eller hur det nu stavas?). Galet smidigt är det iaf.
=)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja fina flickor, och dom verkar så glada att se mig liksom :))

Gunilla sa...

Carola, det är ju det som är så bekvämt, att vi ska vara hemma hos kusinen :)

Gunilla sa...

Pjoltas, har funderat på det, men det funkar ju när sladden inte sladdat iväg. Inge tårtbak, det finns dom som har betalt för sånt, vi ska inte ta jobben från dom :)

Kattlådan sa...

Min äldsta tog studenten igår - puh är alldeles slut.

Söta tjejer!

Gunilla sa...

Katten, oh hann ni före :) jag har förstått att många slutat denna veckan.. men vi dalkullor kanske behöver en extra vecka O)

Tofflan sa...

Lycka till, Gunilla! Vi fixade allt igår, skönt att det är klart! :D Det kändes som om dagen blev lyckad och bra för alla inblandade.

Gunilla sa...

Tofflan, tack, det ska nog gå bra :)