onsdag 28 juli 2010

Leksands sommarlaaaand !!

I måndags drog jag och Anna med varsin dotter till Leksand, det småduggade lite när vi åkte, och vi passade på att stanna vid KUPOLEN i Borlänge och shoppa lite på rean, men sen vidare och upp med tältet .....


Nyvakna tjejer sitter och funderar på om det är dags att plocka fram frukosten ....

Det var lite mulet på förmiddagen, så vi passade på att ta markaktiviterna först, Jonna och Johanna tävlar i hinderbanan, Jonna leder...


Sen tog dom och körde FRITT FALL ett par gånger... jag törs inte och Anna kan inte pga ryggen..

Nere vid Siljan hade dom ett Vattenland som utmaning för dom som vågade...vi tittade bara..

Vinda cyklar kan vara kul att testa ju..


Åka Grand Canyaon i badring var popoulärt...


Alla utom jag åkte Pariserhjulet, jag har höjdskräck, törs knappt stå på tå..

Men, badbruden tog i alla fall ett race i vattenruschbanan, bildbevis nedan !


Fortsatt trevlig sommar på er, bloggvänner !!

8 kommentarer:

Tofflan sa...

Ser ut som om ni har haft det riktigt härligt! Hoppas ni är redo för Stockholm nu. Vi kommer ev in på lördag med de två yngsta och deras pappa, vi kanske ses i myllret!

Kram kram och hälsa din Anna! :D

Gunilla sa...

Tofflan, japp vore trevligt, bara skicka ett sms var ni är, om ni dyker upp, så kan vi se om vi är i närheten :) hälsa din anna åsså !

Kattlådan sa...

Det som är så härligt att åka högt och fort! Ha så kul i Estoccholmo. Jag lämnar nog inte min eremitgrotta på landet - tror jag redan börjar bli folkskygg. ;)

Pjoltas sa...

Fasen vad nice! Jag vet att Leksand har Sveriges bästa hockeylag.. men ett helt eget land.. Det var som fan!

Ha det fint på Priden!
=)

Gunilla sa...

Katten, du vet att du är välkommen att hänga med om du vill ;)

ja, om du får lappsjuka ;)

Gunilla sa...

Pjoltas, men DÅ har du missat nått ju... sverige hockeylag no 1 och värsta badlandet, ja, behöver jag säga mer ;) ..dom kör igång med träningsmatcher snart,, så kan du kombinera bad, gocart och annat kul på sommarland, med en hockeymatch på kvällen..exotiskt va !!

Margit sa...

Härliga bildre du visar!!!
Här har vui nu mulet väder o regnet hänger i luften...
Kram!!!

Gunilla sa...

Margit, tack, här är heller inte så fint just nu, men uppehåll. Ha en fin dag ! kram