söndag 4 juli 2010

the weekend !

Då har snart den här helgen passerat. Både i fredags och i lördags tog jag cykeln till Holmen, och tog mig ett par dopp och solade lite. Det är nog inte så vanligt att man kan bada några hundra meter från stadens centrum. Dalälven är dock lite kallare än sjöarna, så det tog lite tid att doppa sig !!



Vi tog också och åt på kvarterskrogen en kväll, härligt att sitta ute och käka, och titta på folk . . och slippa disken :)


Anna hon är och campar i helgen igen . . . . :)






15 kommentarer:

Kattlådan sa...

Ha ha - camping - say no more, nutch, nutch! ;)

Fenixmonas sa...

Så modigt av dig att bada...Jag håller mig uppe i båtrn ett tag till...bara 17 i havet, KALLT!! Kramiz

Stattinskan sa...

... jag är uppvuxen med kalla bad i Ångermanälven ... numera vill jag ha 30 grader om jag ska ha någon behållning av det :-)

Gunilla sa...

Katten, ja nu fick jag förklaringen varför camping var så populärt :))

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja fy 17 va kallt DET lät, nog ska det vara över 20 iaf, helst 24-25 :)

Gunilla sa...

Stattinskan, oj, då får du nog hålla dig till badkaret :))

Anonym sa...

haha var är dem campingarna??

Anonym sa...

jag stjäl bilden på campingen

Tofflan sa...

Visst är det häftigt att kunna bada så nära stan? Samma som i Metropolen Byhålan!

Du har mejl på spray! :D

Stattinskan sa...

Gomorron Gunilla - ha finaste onsdagen :-)
Kramar

Gunilla sa...

Kloppan, det kan vara vilken camping som helst :)) .. folk sätter tydligen ett rött band på stolen eller husvagnen..gäller att passa så man inte råkar hänga nått rött så det blir missförstånd :))

Gunilla sa...

Tofflan, ja det är praktiskt, om än liite kallt i älven då.
Vilka trevliga nyheter du skickade !!!!

Gunilla sa...

Stattinskan, ja det var en riktigt good morgon idag, tog cykeln till jobbet för första gången på..två år tror jag. :)) önskar dig detsamma !

Anonym sa...

Jösses så lika döttrarna var varandra just på det kortet. Som tvillingar ju.
Carola

Gunilla sa...

Carola, ja i vissa lägen väldigt lika, och ibland väldigt olika :))