söndag 8 augusti 2010

Dagarna rinner iväg...

...vilket symboliseras bra av yngsta dotterns strumpor. När vi var och tältade i Leksand, så hade hon en måndagsstrumpa och en lördagsstrumpa :))

Densamme har idag dragit iväg på sin första utlandsresa utan föräldrar... hon firar sin 18 års dag i Turkiet den 13 augusti. Vi får fira henne när hon kommer hem, ett par dar senare. Tänk, om 5 dar har jag ingen jag bestämmer över :))


Åsså håller vi ju på och flyttar också dårå.. vi har väl fått hit 95 % av prylarna, resten som är kvar nu skall gå till sista vilan. Ja, plus tre förråd då... men dom är i alla fall rensade under våren, så det är bara att flytta det till nästa förråd, så att säga.
När Anna o jag var i Stockholm och roade oss (träffade f.ö Tofflan och Anna m familj en snabbis, trevligt !! ) så hade Jessica o Johanna kört (TACK) ett antal kartonger i lilla renaulten, dom hämtade ut nyckeln förra fredagen, och vi fick överraskande se att vi också fått sprillans nya persienner, det var väl nått plåster på såren för allt strul. Fortfarande finns lite jag anmärkt på, men mest för att det ska finnas dokumenterat så dom inte tror vi förstört. Jo, en dörr in till ena sovrummet fattades också, men det är väl en bagatell i sammanhanget :))
Vi har byggt ihop (eller vi, bäst jag rättar mig själv, för detta gjorde Anna o Jessica mest av..) en tv bänk och en matchande hylla till den.
Ett toalettskåp är ihopskruvat, ny hylla därtill, tack Anna o Jessica
I köket står det nya köksbordet på plats, tack till mig o Anna
Sängar och hyllor har körts, tack Jonna, Jessica o Anna
Shopping i Västerås, tack Jessica, Jonna o Anna
Walkin closet har målats,tack Jessica
Soffan är beställd och blir hemkörd i nästa vecka, tack Nisse
Hur ser läget ut här då? Jo en massa kartonger och IKEA påsar med kläder och prylar står längs väggarna, och väntar på att bli urplockade. Jag tar nån i taget, idag gick luften lite ur oss, måste ta en vilodag.
Detta blogginlägget blir att låta som ett tacktal i guldbaggegalan typ, men TACK är liksom det jag känner jag vill säga till alla mina goa flickor !!
ps. mobilen har pajat, inga bilder kan tas, men det återkommer vi med !!

14 kommentarer:

charlotte sa...

lite läskigt när de blir så gamla antar jag. jag får vänta o se

Annapanna sa...

Tur att Jonna är yngre, Jag får ju bestämma i 9 månader till :)

Gunilla sa...

Charlotte, jo det är både och, både på gott o ont :O

Gunilla sa...

Anna, ja passa på :))

Tofflan sa...

Vilka kompetenta tjejer du omger dig med! :D
Skönt att ni är på plats och hoppas nu att ni ska trivas! Vi ser fram emot inflyttningsfesten då vi kommer och river "allt"! ;-) Närå, vi kan sköta oss när vi är bortbjudna!

Kattlådan sa...

Jag tycker alltid att barnen är bäst när de är i den åldern som de är i för tillfället. De är trevliga och roliga människor och jag är så stolt över dem. Vilket du är över dina också - det märks! Och säkert med rätta. Kram!

Gunilla sa...

Tofflan, ja dom har verkligen varit duktiga alla mina flickor :)
Jag darrar lite med underläppen när jag tänker på en kvaddad lägenhet, men är nog beredd att ta risken :)

Gunilla sa...

Katten, ja alla åldrar har sin tjusning, men visst är man glad åt sina kottar som blir självständiga vuxna :)

Margit sa...

Tråkigt att inte 18 åringen är hemma så ni får fira henne nu...men det går ja bra att fira senare...
Kram!!

Gunilla sa...

Margit, det blir kalas när hon kommer hem, helt ok när man är inställd på det :)

Anonym sa...

Min äldsta dotter är ju 21 nu och hon frågar mig fortfarande till råds. Jag tror de alltid kommer att ställa sina frågor.

Jaså ni är i flytttagen, jobbigt med 3 förråd. Men ni får ju nytt kök allt så det är ju värt att rensa ut till den nya fina hemmet.
Carola

Gunilla sa...

Carola, ja dom är alltid våra barn :) ja nu är inte mycket kvar..
och vi trivs redan !!

Daniel sa...

Kan tänka mig glädjen med tumrummet när barnen flyger iväg och är myndiga.

Men ni har såå mycket att se framemot!!! :))

Gunilla sa...

Daniel, jo det är såklart skönt att dom är vuxna, och kan ta reda på sig själva, och det betyder ju också att man blir friare som vuxen själv :))

Fast ändå är dom mina små flickor som behöver mig emellanåt :)